Krijg je aanbiedingen van energie leveranciers bij nieuw huis?

Per 1 november huis gekocht. Voorheen huurappartement met eon gehad en dit nu opgezegd. Krijg ik nu van energie aanbieders aanbiedingen?
Heb nu al 2 weken stroom zonder wat afgesloten te hebben?

10 jaar geleden

Antwoorden (2)

De energie die je nu nog hebt zal nog op conto van de voormalige bewoner komen, die wsl vergeten is om zijn/haar contract op te zeggen.
Bij aankoop van een nieuw huis krijg je niet automatisch aanbiedingen. Zoek er dus een uit en vraag aan.
10 jaar geleden
Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig aanmelden van een verhuizng bij een energieleverancier.

Bij je oude leverancier meld je een verhuizing bij de overdracht- en beëindigingsdatum van de huur. Als je gebonden bent aan een contract bij je oude leverancier dan neem je dat contract mee naar je nieuwe adres. Zo voorkom je een boete wegens contractbreuk.

Als je niet gebonden bent aan een contractstermijn bij je oude leverancier kun je een verhuizing melden voor je nieuwe adres bij een leverancier van jouw keuze. Je kunt eerst tarieven vergelijken voor het maken van een keuze.

Toegevoegd na 17 minuten:
Bij een nieuwbouwwoning laat de aannemer of projectontwikkelaar meters plaatsen. De aannemer / projectontwikkelaar verbruikt energie om bijvoorbeeld de woning droog te stoken of om bepaalde installaties te testen. De kosten van het energieverbruik tijdens de bouw zijn voor rekening van de aannemer / projectontwikkelaar.