Wat is 5.25 per uur bruto in netto?

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek, ik heb al te horen gekregen dat mocht ik daar komen te werken ik 5.25 bruto per uur ga verdienen. Ik vroeg mij echter af wat dit in netto is. Helaas ben ik dit vergeten te vragen. Ik zelf denk dat dit 4.75 per uur is. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Ter info: Voor +/- 20 uur per week. Ik ben 18 jaar. Branche is horeca.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het nu brutto of netto is het is een aalmoes !

Antwoorden (1)

Als je per jaar niet meer dan ongeveer 5700 gaat verdienen mag je alles houden. Over het bedrag wat je meer gaat verdienen mag je ongeveer 37% aftrekken.

Dus als je dit kalenderjaar 6700 gaat verdienen dan betaal je daar 370 euro belasting over: 37% van de 1000 die je er over heen gaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik snel reken haal je het dit jaar niet om over die 5700 heen te komen: 5,25 euro x 20 uur x 37 weken = een kleine 4000 euro dus als je er geen baantje bij neemt en ook de afgelopen 15 wk geen baan hebt gehad mag je er op rekenen dat jouw brutoloon jouw nettoloon is.

Als je al een baantje hebt gehad moet je dat brutoloon optellen bij die ongeveer 4000.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een baantje op oproepbasis voor in de zomer van juni tot september. Voor deze baan heb ik vanaf januari tot april een stage gehad waarbij ik 25 euro per maand netto kreeg en een contract op oproepbasis van januari tot juni, waarbij ik mijn bruto uurloon 6 euro krijg uitbetaald. Kan ik dan uit de informatie van jou baseren dat ik voor de eventueel aankomende baan brutoloon krijg uitbetaald?
fisbel
11 jaar geleden
Als je op jaarbasis niet boven de € 5700 uitkomt is je conclusie juist: bruto = netto. Het eventuele deel bóven € 5700 betekent 37% belasting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt eenhoorn, als je maar niet nog meer gaat werken dit jaar.