Als je kan bijverdienen neem dan contact op met je uitkerings instantie. Ze zullen je helpen om al is het maar voor een paar uurtjes in de week, weer aan het werk te komen. Kán je namelijk bijverdienen kan je ook vérdienen en zal er gekeken moeten worden naar het recht wat jij nog hebt op je WAO uitkering, het kan goed zijn dat je voor een deel goed gekeurd wordt en weer gedeeltelijk aan de slag kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je mag helemaal niks bijverdien want je bent arbeids ongeschikt mocht je toch wat bijverdienen en de uwv komt erachter door een anonieme tip en ze onderzoek doen dan hang je en kan erg veel geld terug betalen dat hun denken hoelang je al bijverdiend en ze schatten het altijd hoger dan wat je daadwerkelijk bij heb verdiend. ze kunnen je zelfs weer arbeids geschikt verklaren en dan moet je wel werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag je wel gaan werken. Het UWV zal dit alleen maar aanmoedigen. Het is wel zo dat deze inkomsten invloed op de uitkering kan hebben. Jouw arbeidsdeskundige kan een berekening (|laten) maken koeveel je mag bijverdienen zonder dat dit op de uitkering gekort wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent toch niet geschikt, waarom zou je dan willen bijverdienen.

Als je iets kan bijverdienen kan je ook zoals iedereen in de samenleving netjes je steentje bijdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie ik het nu ook. Hoe kun je nu gaan bijverdienen als je zo verschrikkelijk arbeidsongeschikt bent, dat je niet mag werken?
+1 voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel erg kort door de bocht.
Vroeger werd je veel eerder afgekeurd dan tegenwoordig. Dus als je nu 60 jaar bent en ooit eens afgekeurd, zul je never nooit een reguliere baan vinden.
Dat betekent niet dat je niks kan doen . Hoe dat verrekend wordt is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, vroeger. Maar als je je nu goed genoeg voelt om te kunnen werken, kun je natuurlijk ook je uitkering opgeven en regulier gaan werken. Dan kun je daarna altijd nog wat gaan bijverdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagsteller is geen 60, maar nog maar 48.
dat ligt eraan..volgens mij is het zo dat je van iedere euro 0,30 cent mag houden ...wel doorgeven en navragen of je daadwerkelijk mag bijverdienen want voor je het weet moet je weer gedeeltelijk werken en wordt je voor een bepaalt gedeelte weer goed gekeurd voor bepaalde arbeid...als je het niet doorgeeft pakken ze je en moet je van jaren terug betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 20% of meer van je maatman-inkomen bijverdient val je in een lager arbeidsongeschiktheidspercentage, nl van 60-80% arbeidsongeschikt. Je uitkering wordt dan verlaagd naar 50,75 % van je dagloon. Verdien je 40 % van je maatman-inkomen bij dan wordt je uitkering verlaagt naar een niveau dat hoort bij een niveau van 40-60% arbeidsongeschiktheid enz. Op de beschikking waarop je uitkeringpercentage en dagloon is vastgesteld vind je waarschijnlijk ook wel je maatman-inkomen
(dat is het inkomen dat een met jou vergelijkbaar iemand -die wel gezond is-verdient)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag zoveel bijverdienen als je wil/kunt.
Wat wel belangrijk is, is dat je het UWV hiervan op de hoogte stelt.
Elke maand je loonstroken opsturen, dan wordt je uitkering hierop aangepast. Dit mag ook elke maand verschillend zijn, als je het maar netjes doorgeeft.
Tip: het UWV houdt loonheffingskorting in. Zorg dus dat ze dat bij je bijbaan NIET doen, anders kun je heel veel terug betalen aan de belasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag, ik ben benieuwd wat de belasting dan doet. Je kunt beter zwart werken als schoonmaker of ster