Als ik iets op Ebay koop met m.b.v. PayPal moet ik dan kosten aan PayPal betalen? Het product is in dollars. Mijn Euro's moeten dus omgezet worden?

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe hoog zijn die kosten dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Paypal doet dat volautomatisch voor je (er kunnen tenslotte geen dollars van je Nederlandse bankrekening worden afgeschreven) en er zijn geen kosten aan verbonden.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klopt je betaalt kosten voor het gebruik van Paypal. Eu 1,50 per betaling.

De dollarkoers wordt omgezet tegen de huidige eurokoers. Bij betaling zie je, vóór je de uiteindelijke betaling doorzet wat het je uiteindelijk gaat kosten. Je kunt de betaling dan nog annuleren, maar het zou kunnen dat je bij E-bay al vastzit aan de koop, doordat je op 'kopen' hebt geklikt of hebt geboden. Let daar wel even op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de Paypalkosten zijn in de regel voor de ontvanger van het geld.

Soms berekenen ze ze door - dat is dan duidelijk aangegeven bij je keuze voor Paypal.
Soms verdisconteren ze ze in de prijs - dan merk je er eigenlijk niks van
En soms nemen ze ze voor lief, omdat je zonder paypal heel wat minder verkoopt, al kost het elke keer een paar kwartjes.

Maar je krijgt nooit achteraf paypalkosten als verrassing. en de omrekening van euro's naar dollars gaat automatisch, daar betaal je ook niks extra's voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was of hij voor Ebay moest betalen voor paypal en dat is idd wél zo. Ik denk dat je de vraag weer niet goed gelezen hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, ook op Ebay is het afhankelijk dan de verkoper of hij zijn Paypalkosten doorberekend of niet. Ik koop en verkoop nogal wat op Ebay, en loop er eigenlijk maar zelden tegenaan.
Als je iets koopt via ebay en betaalt via Paypal in Amerikaanse Dollars. Zal Paypal haar eigen valuta wisselkoers hanteren voor Euro -> VS Dollars.

Deze koers ligt een stuk hoger dan de gangbare commerciele wisselkoers (dit kun je nagaan door bv produkt prijs in Dollars -> Euro te vergelijken via google en wat je via Paypal hebt betaald. Zie Paypal/mijn transacties weergeven/details per betaling). Hierdoor verdient Paypal doordat jij via haar dienst een object betaalt.

Paypal verdient ook nogeens aan de ontvanger bij deze transactie. Hoewel Paypal het bedrag voor de betaling in dollars al heeft omgewisseld van Euro naar Dollars. Vraagt Paypal nogeens ontvangstkosten aan de ontvanger + een kleine bijdrage. Omdat de ontvanger zogezegd "vreemde valuta ontvangt". Slaat dus nergens op maargoed.

Paypal hanteert een triple-quadruple, en omdat ebay van dezelfde eigenaren zijn, zelfs wel tot zes-zeven-achtvoudige hanteringskosten aan internationale transacties.