In regeerakkoord staat " AOW-gerechtigden die meer dan 50.000 euro aan inkomen hebben, krijgen vanaf 1 juli 2014 geen partnertoeslag meer. Iedereen?

Ik ben 5 jaar ouder dan mijn vrouw wordt ik nu ineens 5 jaar gekort? Ik krijg mijn AOW per 1-1-2014 met partnertoeslag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
nee, je wordt 6 maanden gekort

Antwoorden (2)

In 2015 houdt de partner toeslag op met bestaan dus ja voor iedereen.
ronron1212
11 jaar geleden
"AOW-gerechtigden die meer dan 50.000 euro aan inkomen hebben, krijgen vanaf 1 juli 2014 geen partnertoeslag meer"

Senioren moeten ook inleveren, net als alle andere mensen om het voor iedereen fijn en betaalbaar te houden. 50.000 euro is een goed inkomen, er zijn moeders met 2 kinderen die het met veel minder moeten doen.

Geen slechte regel.