Ik weet het niet is het nu ww of zw uitkering wie kan mij helpen?

In okt 2011 ben ik ziek geworden en kreeg een zw uitkering en een aanvulling van Achmea. In sep 2012 ben ik hersteld gemeld voor het geen waar ik toen ziek voor was geworden 3,5 week later ging ik de zw weer in wegens een andere operatie. Krijg ik nu dan een zw of een ww uitkering. Ik ontvang namelijk wel weer die aanvulling van Achmea die ik toen ook ontving met de zw. Heeft iemand hier een antwoord op voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jij geen ontslag hebt gehad zal je nu een zw uitkering hebben.
Je krijgt ww als je ontslagen bent.

Toegevoegd na 11 minuten:
n.a.v je reactie. Als je ziek wordt terwijl je in de ww zit dan kom je na 13 weken in de ziektewet. Dus het hangt van de duur van je ziekte af wat je nu ontvangt.
Voor echte duidelijkheid kan je natuurlijk het UWV bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik 2011 had ik een werkgever mijn contract werd niet verlengt wegens de operatie. Ik ging dus de zw in bij het UWV toen ik hersteld gemeld werd dit jaar kreeg ik ww. Maar nu ben ik na 3,5 week weer ziek. Dus hou ik nu ww of ga ik terug naar de zw? Aangezien ik wel de aanvulling voor zw krijg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent ziek terwijl je in de ww zit, begrijp ik het nu goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was ziek, toen beter en nu 3,5 weer ziek. Dus ik ging van zw naar ww en nu heb ik geen idee of ik in de ww blijf of terug ga naar zw.
Ja ik snap wel dat ik het UWV kan bellen maar met een ww uitkering mag je blij zijn dat je een brood kan kopen dus de kosten die ik moet maken om te bellen bespaar ik liever als iemand mij hier ook kan helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook afhankelijk van hoelang jij recht hebt op ww, wat weer afhankelijk is van je arbeidsverleden.
Kortom er is meer info nodig omdat het per persoon verschilt, vandaar toch mijn advies om voor de duidelijkheid te bellen. Als je inkomen erg laag is ga dan eens na of je geen recht hebt op toeslagen. Op de site van de belastingdienst kan je dit nagaan.
Aangezien je ziek bent en niet zonder wekr zit en nog niet de 2 jaar hebt volgemaakt zit je in de zw.
de periodes zijn ook niet langer dan 4 weken onderbroken dus het geld als 1 periode.

Toegevoegd na 3 uur:
N.a.v. je reactie : Het hangt van wat factoren af hoe het zit.
Na alle waarschijnlijkheid zit je in de zw aangezien je ziek bent.
Omdat het een andere oorzaak heeft als de eerdere ziekmelding zou het kunnen dat er weer een nieuwe periode van 2 jaar ziekte gaat lopen.
Het beste kun je het aan het uwv vragen hoe het zit in jou geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit wel zonder werk....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je dan zonder werk want dat staat nergens, wanneer ben je ontslagen dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor er staat dat mijn contract niet verlengt werd ivm de vorige operatie.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ontslag was november 2011
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het stond er dus niet he?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het aan iemand anders verteld die mij een reactie gaf dus het stond er wel.... Maar is dit nu een wel/niet discussie aan het worden?