Heb een kleine Wia uitkering en woon in Duitsland . Ben voor 100% afgekeurd. Wat kan ik doen , om dit "kleine"bedrag te verhogen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste Jaotjo,

Een WIA-uitkering is gebaseerd op het loon dat je verdiende voordat je ziek werd. Hoe hoog je uitkering is, hangt dus af van je arbeidsongeschiktheidspercentage en van je oude loon.

Omdat je in Duitsland woont, heb je geen recht op aanvulling op je uitkering vanuit de Toeslagenwet. Wellicht zijn er in Duitsland voorzieningen waar je een beroep op kunt doen; daarover kan ik je helaas niet informeren.

Je zou je inkomen kunnen verhogen door te gaan werken naast je uitkering. Als je werkt naast je WIA-uitkering, zal je inkomen altijd hoger worden. Dat komt omdat een percentage van je loon wordt gekort op je uitkering, en niet je volledige loon.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/S8pIjf.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je zou kunnen doen is thuiswerk,word affiliate (tussen-website voor verkopende bedrijven op internet) of schrijf een bestseller of begin zelf een webshop