ik wil mijn bankrekening opheffen, maar er staat een debet op van 1000 euro kan dit? volgens de bank niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Het lijkt me logisch dat je je bankrekening niet kunt opzeggen als er een min-bedrag op staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als jij zorgt dat er 0 of meer euro op die rekening staat, dan zal het geen probleem zijn om de rekening op te heffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe simpel kan het leven toch zijn... :) +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe gecompliceerd kun je het maken.......
Nou ja, je hebt het antwoord van de bank al natuurlijk. Waarschijnlijk staat dit ook wel ergens in de voorwaarden waarvoor je hebt getekend bij het openen van de rekening.

Overigens begrijp ik ook wel dat de rekening niet afgesloten kan worden, aangezien je 1000 euro debet staat. Voor de zekerheid, debet op je bankafschrift betekent ‘rood staan’.

Wat je dus eerst moet doen is 1000 euro overmaken naar je bankrekening. Als het saldo van de rekening weer boven nul is kun je de rekening als het goed is wel opheffen. Op dat moment moet je eventueel verschuldigde rente die nog niet betaald is, betalen.

Mocht je dat niet kunnen betalen dan heb je een probleem. Rood staan is een van de duurste vormen van krediet, dus ik zou sowieso even contact opnemen met de bank. Je kunt dan het krediet omzetten in een normale lening; daarover betaal je doorgaans een stuk minder rente. Daar staat dan tegenover dat je begint met het aflossen van je schuld.