Hoe pas je bijbaantjes-geld aan?

Ik heb ja gezegt, maar heb er eigenlijk niet tervreden mee. Dit, omdat ik te verlegen ben om nee te zeggen en een andere prijs voor te stellen. Maar hoe verander je dit? Of is een deal een deal? (het is gewoon privé--> geen bedrijf)

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb het hierbij over uitlaten van een hond.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Als blijkt dat ze echt blij zijn met je na een paar keer, kan je voorstellen om het bedrag iets te verhogen.

Kijk in principe is een deal een deal, precies, maar dit is privé zeg je en dat is toch weer anders hoor. Wat je kunt doen is voor de spiegel gewoon oefenen. Schrijf op wat je wilt zeggen. Je mag stotteren en je mag een rode kleur krijgen. Veel mensen zijn verlegen en dat geeft niet.

Vraag iets meer dan je eigenlijk wilt krijgen, dan kunnen zij nog zakken dus wil je bv 10 euro krijgen, vraag dan 11 of 12 euro. Dit is onderhandelen en iedereen moet dit leren.
Je kunt ook nog zeggen dat je vergat te onderhandelen :)

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!

Andere antwoorden (1)

Het kan vaak natuurlijk voor ongemak zorgen wanneer je vraagt om loonsverhoging, ook al is dit voor een bijbaantje als 'de hond uitlaten', en in het speciaal wanneer je verzoek af wordt gewezen. Toch is de enige manier om een loonsverhoging te krijgen door het simpelweg te vragen.

Het best kan je een gesprek beginnen over het uitlaten en langzaam naar het moment toe werken waar je het wil vragen. Dat voorkom tin ieder geval het meeste ongemak.

Wel moet je goed nadenken of je het ook echt verdient en of je aanbod wel reëel is en vraag dus niet meteen om een véél hoger bedrag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!