Mijn tijdelijk contract loopt af en wordt niet verlengd. Ik heb nog 120 vakantieuren, moet mijn werkgever deze uitbetalen als ik deze niet opneem?

Ik laat ze liever uitbetalen dan dat ik ze nu nog opneem om 4 weken vrij te nemen. Mijn werkgever is denk ik niet zo goed op de hoogte en heeft verder mij niet verplicht/gevraagd deze uren op te nemen. Neem ik geen risico door te wachten totdat mijn contract oploopt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, je hebt recht op uitbetaling van de niet opgenomen vakantiedagen, ze zijn direct na het eindigen van je contract opeisbaar.

Bronnen:
http://www.salarisnet.nl/Wet-Regelgeving/A...

Ik heb het zelf ook gehad; omdat je salaris in het begin van de laatste maand wordt bepaald en niet bekend is hoeveel vakantie je nog gaat opnemen krijg je de laatste maand je gewone salaris. Bij de volgende salarisronde, als je al weg bent, wordt gekeken hoeveel vakantie-uren je nog hebt en die worden uitbetaald. Maar wel tegen het hoogste tarief, dus bv 42% waarbij je dus exact 58% uitbetaald krijgt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100