Mijn tijdelijk contract loopt af en wordt niet verlengd. Ik heb nog 120 vakantieuren, moet mijn werkgever deze uitbetalen als ik deze niet opneem?

Ik laat ze liever uitbetalen dan dat ik ze nu nog opneem om 4 weken vrij te nemen. Mijn werkgever is denk ik niet zo goed op de hoogte en heeft verder mij niet verplicht/gevraagd deze uren op te nemen. Neem ik geen risico door te wachten totdat mijn contract oploopt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien deze niet zijn opgenomen moeten ze uitbetaald worden.

Het beste antwoord

Ja, je hebt recht op uitbetaling van de niet opgenomen vakantiedagen, ze zijn direct na het eindigen van je contract opeisbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem dus geen enkel risico door het niet aan te kaarten bij mijn werkgever als ik het goed begrijp?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het is aan je werkgever om uit te zoeken hoeveel dagen je nog hebt staan.

Andere antwoorden (1)

Ik heb het zelf ook gehad; omdat je salaris in het begin van de laatste maand wordt bepaald en niet bekend is hoeveel vakantie je nog gaat opnemen krijg je de laatste maand je gewone salaris. Bij de volgende salarisronde, als je al weg bent, wordt gekeken hoeveel vakantie-uren je nog hebt en die worden uitbetaald. Maar wel tegen het hoogste tarief, dus bv 42% waarbij je dus exact 58% uitbetaald krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt niets uit, het kan zelfs 52% belasting zijn maar als je daar geen recht op hebt krijg je dat volgend jaar gewoon weer terug!