Welke keuze is verstandiger? Nieuwe leverancier met hoge korting voor 1jaar en 600 korting voor 3jaar Of oude leverancier met 576 korting 3 jaar vast?

Bij energie direct kan ik een bonuskorting krijgen van 325.- euro als ik nieuwe klant word. En 600,- euro korting bij een vast contract over 3 jaar. Mijn huidige energieleverancier Eneco geeft mij een tegen aanbod 576,- euro korting maar dan wel 3 jaar vast contract.
Welke keus is verstandiger?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

gewoon een nieuwe leverancier (energie direct) nemen en dan voor 1 jaar, en dan volgend jaar gewoon weer een nieuwe met een hoge korting en gewoon ieder jaar doen
11 jaar geleden
Het is verstandiger om bij je huidige leverancier te blijven. En als je graag korting wilt, te kiezen voor dat driejarige contract. Maar dat moet je alleen doen als zeker is dat jij die drie jaren op dat adres zult blijven wonen.
Er zijn te veel negatieve verhalen over Energie Direct. En vaak is het zo dat wanneer je met een flinke korting bent gelokt je het daarop volgende jaar een fikse verhoging krijgt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom moet je ook elk jaar overstappen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort horror verhalen zorgen er voor dat iemand blijft zitten. Das makkelijk geld verdienen voor die leverancier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je niet mogen verhuizen binnen die 3 jaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon elk jaar overstappen, doe ik al jaren en gaat altijd goed, ook bij Energie Direct.
Het is verstandig om geen langdurige contracten aan te gaan. Dus een kortlopend contract bij een nieuwe leverancier is altijd beter dan een langdurig contract bij de oude leverancier.

Mijn ervaring met overstappen is dat het op papier allemaal leuk en aardig is, maar dat het in de praktijk maar om een paar tientjes gaat. Je kunt dor energiebesparing meer terugverdienen.

Wat verstandig is hangt af van je wensen. Ik vind het belangrijk dat een leverancier klantvriendelijk is en vragen snel beantwoord. Daarom blijf ik bij mijn huidige. Een ander kan vinden dat een leverancier milieubewust moet zijn. Ook daar heb je keuzes in. Als je het goedkoopste wilt moet je jaarlijks overstappen en bij prijsvechters zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, Goede opening, dan verwarring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kortdurend contract is beter dan een langdurend contract. Onafhankelijk bij welke aanbieder. Als je huidige aanbieder klantgericht is én een kortdurend contract heeft waar je jaarlijks van af kan dan zou ik dát adviseren. Wat je kunt doen is de korting van het kortdurende contract bij die nieuwe aanbieder aan je huidige leverancier doorgeven en onderhandelen over een korting op het jaarcontract. Kennelijk is die onderhandelingsruimte er. Ik krijg regelmatig adviseurs aan de deur die allemaal aangeven dat hun maatschappij goedkoper is. ik heb dat een keer gedaan, overstappen. Op papier waren ze goedkoper, maar de overstap gaf gedonder en ik was daar klaar mee.
happyboy
11 jaar geleden
met het overstappen heb je zelf niks te doen, dat doet de nieuwe leverancier, ik verander al jaren jaarlijks van leverancier, nog nooit geen problemen gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Happyboy heeft gelijk. Ik weet al weer waar ik gedonder mee had, dat had inderdaad niet met overstappen te maken. Maar als je gewoon weg kan en geen vast contract hebt dan is het ook zo geregeld. Als je elk jaar van leverancier verandert kan je elk jaar de goedkoopste kiezen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je voor jezelf moet bepalen wat je belangrijk vindt. Ik zou zelf bijvoorbeeld overwegen om over te stappen om naar Eneco te gaan omdat ze als een van de beste uit vergelijkingen komen qua investeringen in duurzame energie. Ook hun nieuwe thermostaat TOON is erg mooi. Maar ze zijn zeker niet goedkoper en ze doen niet mee met energieveilingen.