Op dit moment is er een btw actie bij de mediamarkt, geld dit voor meedere webshops, of alleen voor de mediamarkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Voor zover ik weet alleen voor de MediaMarkt. Maar... laat je niet gek maken, die prijzen zijn eerst verhoogd met wat de producten een week geleden kostten (adviesprijzen) en nu doen ze daar zgn. de BTW van af. De korting is hierdoor minimaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
"Adviesprijzen" liggen doorgaans stukken hoger dan de reguliere prijzen in de winkel.
Dus Mediamarkt kan makkelijk 19% 'korting' geven op de adviesprijs. Zijn ze nog vaak duurder dan andere (web)winkels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ipod van mijn zoon had toch echt dezelfde prijs als die hij al eerder gezien had hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daar gaat dan dus iets van 15/16% vanaf.
Ook BCC heeft tot en met zondag een BTW-actie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al deze BTW-acties zijn eigenlijk te benoemen als misleiding van de klant. Een winkel kan helemaal niet de BTW betalen voor een klant.

Elke winkel is verplicht BTW te heffen over de producten die ze verkopen. Het is één grote marketingstunt. Het heeft niets met BTW te maken, maar het is gewoon een korting die je krijgt.

Laat je niet gek maken en blijf gewoon de prijzen vergelijken die je uiteindelijk aan de kassa moet betalen. En ondernemers kunnen nog steeds de BTW declareren, net zoals normaal.