Als ik aan een HBO studie begin rond september 2015, kan ik dan in 2013/2014 nog een studiefinanciering aanvroegen terwijl ik op het MBO zit?

In 2013 ben ik 18 maar dan zit ik nog op een MBO opleiding. Stel ik vraag studiefinanciering aan op het laatste jaar van MBO, krijg ik dan nog 3 jaar financiering op het HBO?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor. Sterker nog je hebt recht.op 4 jaar op het.mbo en daarna nog eens 4 jaar op het hbo. Zat zelf in een situatie waar mijn mbo geld al op was. Heb even telefonisch contact.gehad met duo en toen bleek dat ik nog weer recht had op 4 jaar mbo geld. Toegevoegd na 1 minuut: De laatste zin moet zijn: 4 jaar hbo geld. mbo en hbo staan wat dit betreft dus los van elkaar.

Ja, als je: - ouder bent dan 18 jaar bent (en dan daar het kwartaal op volgend) - een voltijd opleiding volgt - over de Nederlandse nationaliteit beschikt(of daar aan gelijkgesteld). Studiefinanciering voor MBO staat los van Studiefinanciering voor het HO (hbo en wo). Maar, er wordt bezuinigd dus check tegen die tijd of de voorwaarden of de financiering is veranderd. (Zie bron-url)

Bronnen:
http://duo.nl/particulieren/studiefinancie...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100