Als ik aan een HBO studie begin rond september 2015, kan ik dan in 2013/2014 nog een studiefinanciering aanvroegen terwijl ik op het MBO zit?

In 2013 ben ik 18 maar dan zit ik nog op een MBO opleiding. Stel ik vraag studiefinanciering aan op het laatste jaar van MBO, krijg ik dan nog 3 jaar financiering op het HBO?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor. Sterker nog je hebt recht.op 4 jaar op het.mbo en daarna nog eens 4 jaar op het hbo.

Zat zelf in een situatie waar mijn mbo geld al op was. Heb even telefonisch contact.gehad met duo en toen bleek dat ik nog weer recht had op 4 jaar mbo geld.

Toegevoegd na 1 minuut:
De laatste zin moet zijn: 4 jaar hbo geld.

mbo en hbo staan wat dit betreft dus los van elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval is het antwoord nee. Je kunt alleen stufi krijgen voor de opleiding waar je op dat noment staat ingeschreven. In 2014 moet je opnieuw een aanvraag doen voor het hbo Alles wat je.hoort is nog lang niet rond en kan wel 1000 x veranderen

Andere antwoorden (1)

Ja, als je:
- ouder bent dan 18 jaar bent (en dan daar het kwartaal op volgend)
- een voltijd opleiding volgt
- over de Nederlandse nationaliteit beschikt(of daar aan gelijkgesteld).

Studiefinanciering voor MBO staat los van Studiefinanciering voor het HO (hbo en wo).

Maar, er wordt bezuinigd dus check tegen die tijd of de voorwaarden of de financiering is veranderd. (Zie bron-url)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een HELE andere vraag samsung!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samsung, hoe de financiering eruit ziet in 2014 valt niet te voorspellen.
Zoals het nu is, kun je tussen je 18e en je 30e SF aanvragen.
Als jij dus aan de eisen voldoet, zou je voor je mbo (zolang je daarvoor ingeschreven staat), max 4jr (mits je mbo 3 of 4 doet, doe je 1 of 2 is het aantal jaar onbeperkt) basisbeurs, aanvullende beurs en studentenreisproduct krijgen.
Stap je over naar het Hbo krijg je daar ook weer normaal gesproken 48 maand prestatiebeurs voor. Zolang jij maar aan de voorwaarden voldoet. Maar nogmaals, niemand weet hoe het sociale leenstelsel er evt uit zou zien. Als het je toch nog onduidelijk is, bel dan even naar 050-5997755.
Succes met de studies!!