Hoe maak ik geld over naar een email?

Ik heb bij marktplaats een paar mailtjes heen en weet gestuurd en nu zegt hij: het is .. Euro en maak het maar over naar ....@hotmail.com. Maar hoe doe ik dat? En is dit wel veilig? En moet dat via paypal of ideal ofzo? Ik ben pas 16 alleen me vader wil me niet helpen.
Degene waar ik het koop is wel veilig. Aangezien ik zn naam weet en hij zowiso op facebook/twitter/hyves staat weet ik het.
Ik heb wel al een paypal account

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo is dat veilig? Iedereen kan een valse naam opgegeven en zo ook op f/t/h komen.

Antwoorden (4)

Je hebt zijn rekening of paypal nummer nodig voor je geld kunt overmaken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Betalingen via Paypal gaan op emailadres, niet op een nummer.
Via Paypal kan je dus geld overmaken naar een emailadres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zei letterlijk: het is €9 en maak het maar over naar ..._...@hotmail.com maar dat staat er natuurlijk wat op de stipjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt het is al gelukt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-paypalnummer
Via Paypal (paypal.nl) kan je geld overboeken naar een emailadres. Paypal gebruikt geen nummers maar emailadressen als kenmerk voor de ontvanger/verzender.

Maar...gezien je leeftijd zou ik toch op z'n minst je vader inlichten over wat je van plan bent. Het kan allemaal erg vertrouwd lijken, maar wie zegt je dat hij zijn eigen naam gebruikt?
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb mijn vader ingelicht aangezien het via zijn account moest omdag een paypal account aanmaken 3 dagen duurt. Maar het is al gelukt en we gaan zien of ie aankomt. :D. En wel staat overal zijn naam op als ik iets verstuur via paypal of email ofzo. Alsnog bedankt.
Als je iets koopt via marktplaats en je wilt een veilige betaling doen, dan moet dat via paypal op voorwaarde dat ook de betaling via marktplaats verloopt.

Zodra verkoper je benaderd voor een betaling via paypal met een betalingsverzoek buiten marktplaats kun je wanneer het fout gaat niet terecht bij marktplaats, en ook niet bij paypal omdat dit duidelijk in de voorwaarden van marktplaats staat vermeld

Zo staat het vermeld op marktplaats:

Wanneer verkopers PayPal als betaalmethode aanbieden op Marktplaats, wordt zichtbaar in de advertentie vermeld of Koperbescherming van toepassing is. Als koper ziet u dus in een oogopslag of uw aankopen beschermd zijn. Ook kunt u via de Uitgebreid zoeken functionaliteit zoeken op advertenties van verkopers die PayPal als betaalmethode accepteren. Om gebruik te maken van Kopersbescherming dient u de betaling op Marktplaats te verrichten. Het is hierbij van belang dat u een betaalverzoek ontvangt dat via Marktplaats is verstuurd
via de link zoals ook nog op de site van paypal staat hoe betalingen verricht dienen te worden om voor kopersbescherming in aanmerking te komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt geen geld overmaken naar een emailadres. Ik vind het ook een beetje vreemd dat iemand dat zo zegt. Is dit wel te vertrouwen? Misschien is het een leeftijdsgenoot van jou die ook niet zo heel goed weet hoe dat allemaal werkt, maar in ieder geval zou ik het even bespreken met je ouders. Wie weet is er toch iets raars mee aan de hand.
Even goed oppassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt maar het is al geregelt. En het kan dus wel via paypal.