Onverdeelde winst hoort dat bij het eigen vermogen van een bedrijf?

Ik dacht van wel want het heet "onverdeelde winst" lijkt me dat het nog verdeelt moet worden en dan lijkt het me een voorziening en is vreemd vermogen maar winst is altijd eigen vermogen dus wat is het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Eigen vermogen.
De term geeft aan dat dat de winst is van het afgelopen boekjaar (of afgelopen periode bijv. in een halfjaarverslag).
De winst kan dan later verdeeld worden over de aandeelhouders (dividend uitkering) of toevoegen aan algemene reserves...