Ha, die Salami;

Ik vond deze definitie van Wikipedia wel sterk:

Economie is een sociale wetenschap (Nederland) of een gedragswetenschap (Vlaanderen) die zich bezighoudt met de voortbrenging en verdeling van schaarse goederen en diensten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De balans tussen vraag en aanbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geldhuishouding.
14 jaar geleden
De economie is het evenwicht tussen productie en consumptie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Economie is een sociale wetenschap (Nederland) of een gedragswetenschap (Vlaanderen) die zich bezighoudt met de voortbrenging en verdeling van schaarse goederen en diensten. Analoog aan andere sociale wetenschappen houdt de economische wetenschap zich niet alleen bezig met de vraag hoe de economie werkt, maar - in de politieke economie - ook met hoe bepaalde wenselijke situaties kunnen worden bereikt. De economische wetenschap die de nationale economie bestudeert wordt ook wel staathuishoudkunde genoemd. Een apart vak binnen de economische wetenschappen is de econometrie, waarin men methoden en technieken ontwikkelt en toepast ten behoeve van het empirisch economisch onderzoek. De benaming economie komt van het Grieks oikos (οἶκος), dit betekent huis en nomos (νόμος), dit betekent regel. Letterlijk betekent het dus huishoudkunde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het managen van schaarse middelen.
Alles wat niet schaars is (zeewater bijv.) behoort niet tot het kenobject van de economische wetenschap

Toegevoegd na 34 seconden:
Zoetwater dus weer wel!