Wat zijn de beste manieren om te sparen voor een bruiloft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen foto's meer (laten) maken, of verkopen :)

Het beste antwoord

Het licht er aan wat jullie zelf willen. Een hele grote bruiloft of alleen receptie.

Spaar al het kleine geld op, en kom hier niet aan. Als het zover is ga je dit inwisselen bij winkels want deze willen graag klein geld hebben. Bij de bank moet je hier weer voor betalen om het in te wisselen.

Het flessengeld ook in dit potje stoppen.

Je kan bij winkels koopzegels kopen, door sparen en tegen die tijd dat je gaat trouwen lever je deze in. Je betaald het wel vooruit maar in kleine bedragen en ineens krijg je 25 of 26 euro voor dit boekje.

Zet een potje op het toilet en maak er een leuke tekst bij, iedere 10 cent die je vrienden erin gooien is weer meegenomen.

Verzamel voor koninginnedag heel veel rommelmarktspullen, (gratis gezocht op marktplaats). Het is altijd een verrassende opbrengst aan het eind van de dag.

Advertentie ophangen in de supermarkt, honden uitlaten.

Ik weet niet of het overal zo is, maar bij ons in de buurt levert iedere kerstboom 50 cent op voor de eindverbranding. Regel van te voren in de buurt de kerstbomen, groot touw achter de auto en rijden met al die bomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maak een duidelijke lijst van je inkomsten tegenover je uitgaven.
Kijk wat je elke maand overhoud en waar je op zou kunnen bezuinigen.
Boek dat bedrag aan het begin van de maand al over naar je spaarrekening. (kan je het ook niet per ongeluk opmaken)
Zo kan je ook makkelijk berekenen wat je per jaar kan sparen en wanneer je je budget bijeen hebt.
Als dat niet snel genoeg is, kan je altijd nog eens kritisch kijken naar wat je uitgeeft. En nog meer bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door geen bruiloft te geven.
Als je gaat trouwen dan moet je je eerst afvragen voor wie je dit doet. Doe je dit voor jezelf (lees jij en je partner) of doe je het voor je omgeving.
Vervolgens denk je na over de meer waarde van een groot feest. Misschien is het wel veel intiemer door met alleen je directe naasten en misschien je beste vriend en of vriendin heerlijk te eten inplaats van een hossende menigte die op jou kosten zich een stuk in hun kraag drinken.
De meesten zul je vaak nadien niet eens meer zien of spreken.

Het bespaard een hoop geld wat je weer kunt gebruiken om samen met je partner leuke dingen te gaan doen.
Ik zeg dus niet : ga niet trouwen, (hoewel ik en mijn partner dit, als we het opnieuw mochten doen, niet zouden doen) maar maak een bewuste keuze en denk goed na wie je er een plezier mee doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouw bewijzen aan een ander hoeft geen geld te kosten, totaal niet... Er is zelfs geen bruiloft voor nodig, maar moed... Moed is waar het om draait... Durf je je te geven voor iets hogers... En dat jij niet meer telt om wat je doet, maar om wat je bent...

Buigen voor de vrouw, de vrouw neerzetten als je hoogste goed, hoger dan jezelf, dat is wat een vrouw wil en verlangt van je... En als jij laat zien dat je deugt, dan zal ze van je houden, totaal... en onbeperkt en oneindig lang...

Daar hoef je niet voor te sparen... en al helemaal geen bruiloft voor te organiseren... Als JOUW jawoord een jawoord is ben je getrouwd en dat was het dan... Verbonden in EENHEID...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft niets met de vraag te maken.
Elke maand een vast bedrag opzij zetten is een manier. Daarnaast kan je elke week op zondag al je kleingeld uit je zak halen en dat in een potje doen. Als ik nu in mijn zak kijk, heb ik toch snel 3 euro aan kleingeld.

Alle extratjes die je krijgt stop je ook in de pot en maandelijks zet je dat bij op een spaarrekening.

Natuurlijk is het wel belanghrijk te bedenken hoeveel geld je nodig hebt, hoeveel je van je ouders als bijdrage kan verwachten. Door je wensen qua huwelijksfeest goed door te lopen, kan je ook inschatten welke kosten nodig zijn, en welke je alleen leuk zou vinden (Een 6 lagen bruidstaart is leuk, maar ook nodig..?)

Het is natuurlijk compleet cultuur afhankelijk wat de waarde van een huwelijk is. Zelf hebben wij gekozen voor een supergroot feest, maar hebben de complete regie zelf in handen gehouden, en een locatie van vrienden gebruikt: Je kan dan een groot fesst geven zonder een per persoon toeslag te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je perse een bruiloft wilt.
Ja beter sparen dan je in de schulden te steken.
Sommige pasgetrouwden beginnen al goed met een schuld van circa 20.000 van de bruiloft.

Beter is van te voren een budget te bepalen, en je daar aan te houden.
Dus hoeveel je in de kleding wilt steken/locatie/catering/etc.

Beste manier op hier voor te sparen, is door tijdelijk wat meer uren te draaien, of een bijbaantje te nemen waarbij je je inkomsten apart zet voor de bruiloft.
Daarnaast kan je ook klein beginnen door bijvpprbeeld al je kleingeld iedere keer in een pot/emmer te gooien, dit kan ook snel op lopen.
Lege flessen op te sparen.etc.