Ik zoek informatie over de Ondernemingsraad en de Wet op de ondernemingsraden. Welk boek of welke website geeft de beste informatie?

Ik zoek zo uitgebreid mogelijke informatie.

Welk boek of welke website geeft informatie over alle ins en outs van de Ondernemingsraad en de Wet op de ondernemingsraden?

Antoni
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Hierbij enkele boeken en website, waar u mogelijk iets aan heeft:

Latten, Rob
Ondernemingsraad voor dummies / Rob Latten,
Pieter Landwehr Johan ; [cartoons: Dokus]. -
Amsterdam : Pearson Addison Wesley, cop. 2011.
- XV, 334 p. : ill. ; 24 cm
Met index, lit. opg.
ISBN 978-90-430-2132-6

INHOUD
Inleiding tot de taken, bevoegdheden en
werkwijzen van de ondernemingsraad.

Vink, F.W.H.
Inzicht in de ondernemingsraad : een
toelichting bij de Wet op de ondernemingsraden
/ F.W.H. Vink, R.H. van het Kaar. - 23e dr. -
Den Haag : Sdu Uitgevers, 2011. - 434 p. : tab.
; 24 cm. - (Inzicht)
Aan kop van omslag: [Editie] 2012. - Oorspr.
titel en uitg.: Inzicht : een toelichting bij
de Wet op de ondernemingsraden / [samengest.
door het Ministerie van Sociale Zaken]. -
's-Gravenhage : Staatsuitgeverij, 1979. - Met
reg.
ISBN 978-90-12-38739-2

Hartmann, Harry
OR en vragen stellen / Harry Hartmann. - Alphen
aan den Rijn : Kluwer, 2011. - 84 p. : ill. ;
19 cm. - (OR-praktijk, ISSN 1571-8891)
Met lit. opg., reg.
ISBN 978-90-13-09447-3

INHOUD
Overzicht voor leden van een ondernemingsraad
van de basisprincipes van het vragen stellen,
verschillende vraagmethodieken, het bevragen
van de achterban en het te woord staan van de
pers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Heb je de boeken zelf gelezen? Kan je aangeven waarom je juist deze drie genoemde boeken handig vindt?
Antoni
11 jaar geleden
Inmiddels heb ik het boek van Vink gekocht!

Andere antwoorden (1)

Kijk eens bij de Kamer van Koophandel. Vind je ook info hierover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Alleen op deze site van de KvK http://www.kvk.nl/ondernemen/personeel/arbeidsrecht-en-regels/verplichtingen-bij-het-werken-met-personeel/ vind ik informatie over de Ondernemingsraad. Via de link kom ik op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ondernemingsraad? Dat is geen site van de KvK, maar van de Rijksoverheid. De site www.or.nl vind ik heel handig! Dankjewel!
Antoni
11 jaar geleden
Nee, sorry, je hebt gelijk. Ik heb nog even verder gekeken op de site van de Kamer van Koophandel en vond veel meer informatie over Ondernemingsraden. Dank voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, you're welcome :-)