Stel je hebt 2 vakantie woningen in 1 gemeente, mogen ze dan 2 x forensenbelasting opleggen?

Toegevoegd na 15 uur:
Het gaat hier om forensen belasting, niet om de forensentax.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 2 vakantiewoningen hebt, kan je die forensenbelasting ook nog wel betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry wat een domme opmerking. Het is een vraag die ik stel. Ik heb het zelf niet, maar ik kon een gratis erg oude stacaravan krijgen. Het stageld is redelijk hoog, en ik vroeg me af of ik dan ook 2 x forensenbelasting moest betalen. De stacaravan die ik nu heb, die is 250 euro waard, hooguit, dus vette hap!!
ItisILeClerc
11 jaar geleden
forenzenbelasting is belasting over je reiskostenvergoeding - heeft niets met vakantiehuizen te maken
bovendien gaat de fb niet door
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor belasting bedoel je nu precies? (Forenzenbelasting is de voorgestelde belasting op vergoeding woon-werkverkeer, dus die lijkt mij inderdaad niet van toepassing). Als je dat nog zou willen doorgeven, dan is je vraag misschien nog te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoofddorp, jij bedoeld de forensentax, dit gaat om de forensenbelasting, dat zijn 2 verschillende dingen. Het is ook erg onduidelijk dat ze dat zo genoemd hebben. Forensenbelasting bestaat al jaren. Zie: http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=900598
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is zeker onduidelijk. Maar ik begrijp nu waarover het gaat. Dank voor de toelichting.

Het beste antwoord

Forensenbelasting mogen gemeenten heffen aan niet-ingezetenen van hun gemeente die een gemeubileerde woning, in de betreffende gemeente, beschikbaar heeft voor meer dan 90 dagen per belastingjaar.
Mogelijk is het per gemeente verschillend of zij de belasting over meerdere woningen van een persoon kunnen heffen, maar in Nijkerk bijvoorbeeld is het per woning. ('Voor 2012 is het tarief daarvan per woning € 212.' schrijven zij op hun website).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wou ik dus weten. Of dat kon. Of dat het altijd maar 1 x opgelegd werd. Ik heb nu mijn antwoord, dank je!