Economie: maken vacatures ook deel uit van de beroepsbevolking?

Ik moet het aantal werklozen (30 mensen) uitrekenen als percentage van de beroepsbevolking. Wat er in de uitwerking gedaan wordt: 30/130
Die 130 bestaat uit 70 werkenden, de 30 werklozen en 30 vacatures. Dit vond ik vreemd, maken vacatures ook deel uit van de beroepsbevolking? Bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat er staat: aantal vacatures per 100 werklozen.

Antwoorden (1)

Beroepsbevolking
Iedereen tussen 15 en 65 jaar die werk heeft of zoekt voor 12 of meer uur per week. De beroepsbevolking is op te delen in de werkzame beroepsbevolking met een baan van minimaal 12 uur en de niet-werkzame beroepsbevolking die actief werk zoekt voor minstens 12 uur.
Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php

Op zich horen vacatures daar dus niet bij, maar wel werkloze werkzoekenden.

Die 30 vacatures kan ik dus niet verklaren. Zie verder op bijgaande websites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de hulp! Ik zie dat er staat, aantal vacatures per 100 werklozen, verandert dat iets?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk krijg je op school een goed uitleg, want uit de omschrijvingen zouden vacatures niet bij de beroepsbevolking geteld moeten worden. Dus vraag om een duidelijke uitleg!