Wanneer iemand iets met een cadeaubon betaalt, moet dat dan op de factuur komen te staan? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

nee dat hoeft niet een cadeaubon is gewoon een contante betaling.
ronron1212
13 jaar geleden
Niet moeten maarwel handig, vooral als de kopers de koop wil terugdraaien omdat de verkopende, ontvangende winkel niet 100 % krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel erg handig, omdat het immers om een betaalmiddel gaat. en zo kan je de betalingen altijd weer aansluiten met de boekhouding (er word ook vaak vermeld of er met bijv. pin of contant word betaald.)

Als je dit niet zou doen dan heb je bijvoorbeeld straks een factuur van €25,- en een pinbetaling van slechts €15,- omdat er een cadeaubon van € 10,- is ingeleverd.
Als de inname van de cadeaubon niet vermeld staat op de factuur, dan is dit later niet meer aan te sluiten met de boekhouding.

De inname van een cadeaubon moet als volgt vermeld worden:

artikel (incl. btw)
(sub)Totaal: (incl. btw)
af: inname cadeaubon:(waarde) (hier zit geen btw op!)
Nieuw totaal: (inclusief btw)

Omdat een cadeaubon een waardepapier is, net zoals geld. Word hier geen btw over berekend.