wie gaat er geld verdienen aan het faillissement van griekenland?

ik heb dit ergens gehoord, weet niet meer waar,..... maar hoe dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk economen, want die worden nu bijzonder veel uitgenodigd in talkshows en conferenties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand. Want degene die schuld hadden vallen zelf ook om. Wat mij betreft mag Griekenland wel UIT de euro. Heb nog nooit zo'n naief zooitje bij elkaar gezien in Den Haag en Brussel. Maar niemand verdient erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Grieken !!!ja die zijn dan hun staats schuld kwijt aan Frankrijk ,Duits land enz .daar om spannen die landen zich in om Grieken land op de been tehouden. Het is raar maar waar. de banken die Grieken land geld geleend hebben kunnen dan fluiten nr hun centen en ja onze bankjes zitten daar ook weer in ,en jou en mijn centjes worden dan weer gebruikt om die banken te steunen .een land kan eigen lijk niet failliet ,wel geen geld hebben om aan z'n verplichtingen tevol doen . Mochten ze eigen valuta hebben .,gewoon bij drukken ,devalueren ,slim boekhouden ,en doorgaan .Argentinië deed het .en Amerika doet ook zo iets .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gezien. Een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel eens wat gelezen over Argentinië?
Dan kon je weten dat de Grieken er zeker niet op verdienen.
Er zijn zeker wel een paar rijke Grieken die hun geld ergens anders hebben staan, maar de gewone Griek wordt hier echt niet vrolijk van. Een echt failliet betekend o.a. dat je pensioen (grotendeels) weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Jackd .ik schrijf Grieken maar bedoel de regering ,van Grieken land ,nogmaals een land kan niet failliet gaan , het beste vr de Grieken zou toch zijn hun eigen (koers:() te varen . Maar niet voor de euro , Grieken land kunnen we nog wel helpen ,ook na een soort los koppeling . Maar Italië Spanje niet! dan gaat de euro failliet (figuurlijk) en dan zijn wij ons pensioenen kwijt .het is heel moeilijk,zo lang we een valuta hebben ,en geen centraal financieel gezag ,beleid ,rente percentage , staats obligatie ,percentage enz dat zou een oplossing zijn ,voor de knoflook landen ,maar dan moeten de zgn nu nog rijke landen dat heel grote verlies pakken ,en aan de achter ban door de strot helpen ,en dan ja ook ons pensioen , gierende inflatie ,hogere rente ,maken het voor Duitsland enz ook niet aantrekkelijk ..maar vooral de partijen en de mensen die dit verzonnen hebben moeten nog een aanvaardbaar verhaal hebben Vd achterban .het is ons nieuwe taboe ! Engelse en Amerikaanse Europese kranten schrijven er wel over maar de politiek houdt z'n kaken op elkaar !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan je definitie van failliet.
Maar Griekenland kan inderdaad zelf uit de Euro stappen,
De vraag is wat er dan met de schulden gebeurt, ze kunnen natuurlijk zelf afstempelen, maar of dat rechtsgeldig is.
Geld kan best gehaald worden, letterlijk door bezittingen in beslag te nemen. (bijvoorbeeld goudreserve als ze die nog hebben) Maar dan heb ik het al snel over oorlog, wat tegenwoordig niet snel gebeurt om deze reden.
Jarenlange boycotten zijn wel mogelijk, maar dan gaat Griekenland helemaal plat en komt het geld ook nooit meer terug. Als ik een Griek was zou ik mijn Griekse euro's snel bij een Duitse of Nederlands bank zetten, want die euro's verdampen grotendeels als Griekenland uit de euro stapt. Dat zouden ze ook eens moeten uitzoeken:
Waar de rijke Grieken en vooral de politici hun geld hebben staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ,nogmaals de vraag wie wordt er rijker van ,de goud handel ,Zwitserland , franken vlucht) en ja de regering ,Jackd mocht Grieken land los gekoppeld worden ,dan worden de schulde wegge schreven en om toch hulp te krijgen (wat gebeurt )wordt de schuld op moment vast gezet in een valuta , en ja die devalueert dan weer , en ja Grieken krijgen het dan druk want zij zijn dan goed koop in de export .euro's worden in Grieken land massaal gehamsterd ,goud ,ja de rijken stallen hun geld in 's franken ,Gigantische,bedragen ,de Zwitserse banken weten niet meer hoe de euro's tebeleggen je krijgt dus daar ook negatieve rente . Ja heel droevig wie wordt armer !! De gewone Europeaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja in dien een land failliet (verkeerd word) gaat komt er geen beslag door een soort wereld curator .er gebeurt nix hoog uit worden de betalingen binnen land opgeschort (vertraag) dus geen beslag op goud of bezit ,zelfs niet opgeleverde wapen systemen , boten ,treinen ,vliegtuigen , fabrieken , behalve in geval van slimme Finnen er een borg is afgesproken
De financiele instellingen: die gaan de garantstellingen en leningen die de europese landen de afgelopen incasseren om hun eigen gaten (en bonussen!!!) mee te dekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speculeren bij je trefwoorden staan.

Je kan op de beurs zo beleggen dat je geld verdient op het moment dat de beurs daalt.
Dit is zeer risicovol, maar als je weet dat het gaat dalen..
Dat heet voorkennis en ik heb dingen gelezen over hoge politieke figuren.
Of dat echt zo is weet ik niet, want de bron was niet super betrouwbaar, maar het kan wel zo.