Hoe kan het dat mijn arbeidscontract is verlopen en ik nog steeds in dienst ben?

Straks keek ik toevallig op mijn contract voor bepaalde tijd (1 jaar) om te kijken wanneer deze verliep. Tot mijn verbazing stond er een einddatum op van 28 augustus. Er is nog niets van gezegt op mijn werk en als ik niet "toevallig" gekeken had, zou ik over een maand waarschijnlijk nog contract-loos voor mijn baas werken.

Natuurlijk kaart ik dat maandag meteen aan, maar ik heb wel 3 weken contract-loos gewerkt. Kan dat zomaar? Betekend dat iets? Zitten daar nog nadelen aan vast voor mij oid? Bedankt alvast.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als er niets is aangekaart en er is niet over gesproken, en jij bent na afloop van je jaarcontract niet naar huis gestuurd, dan mag je er van uitgaan dat het stilzwijgend is verlengd. Niet meteen voor bepaalde tijd, maar in elk geval voor weer een jaar. Kaart het even aan met iemand van PZ, dan weet je het zeker. Omdat het volgende jaar echter aal aangebroken is, mogen ze je niet zondermeer alsnog op straat zetten, maar moeten je een nieuw contract aanbieden. Kijk ook even wat er over eventueel in je oude contract staat. Toegevoegd na 44 seconden: In de bron kun je lezen hoe het juridisch in elkaar steekt.

Bronnen:
http://www.judex.nl/rechtsgebied/werk_&_on...

Hallo Rena,ik heb het volgende,wat precies hetzelfde was als in jouw geval, voor je gevonden: Mijn arbeidsovereenkomst is verlopen, zonder dat ik ook maar iets van mijn baas heb gehoord. Ik kreeg dus geen nieuw jaarcontract aangeboden, maar werk nog steeds. Heb ik nu een nieuwe arbeidsovereenkomst? Een arbeidsovereenkomst hoeft niet schriftelijk overeengekomen te worden; dat kan ook mondeling. Indien u bent blijven werken, is er in principe een arbeidsovereenkomst ontstaan voor dezelfde duur als het eerste contract. In uw geval dus voor weer een jaar. Dit kan anders zijn als u meer dan drie tijdelijke arbeidsovereenkomsten achter elkaar hebt gehad bij deze werkgever, waardoor er een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is ontstaan. Of wanneer in uw arbeidsovereenkomst staat dat er bij verlenging sprake is van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Ik hoop dat je er iets aan hebt zodat je ontspannen van deze zondag kunt genieten ;-) Groetjes vlindertje

Bronnen:
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-01-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100