Ik zag dat je 17 jaar bent,je krijgt dan een jongerenrekening,deze is tot 18 jaar en met betaalpas.

Vanaf 12 jaar gaat uw kind steeds meer op eigen benen staan. Ook op het gebied van geldzaken. De Jongerenrekening helpt hierbij met een eigen Betaalpas, internetbankieren en de Oranje Spaarrekening. En via uw eigen Mijn ING houdt u eenvoudig een oogje in het zeil.

Toegevoegd na 10 minuten:
Een jongerenrekening lijkt op een betaalrekening voor volwassenen, behalve dat je als ouder toestemming moet geven voor de rekening en voor opties als internetbankieren. Daarnaast kan je kind niet rood staan en ontvangt hij of zij meestal rente over het saldo.

De ene bank biedt je kind meer vrijheden dan de ander. Bij Rabobank kan je kind bijvoorbeeld pas internetbankieren als hij of zij 15 jaar is.

Toegevoegd na 4 uur:
Vanaf 18 jaar kun je dit zelf doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wat is nou t antwoord? Wanneer mag de vraagsteller ZELF een pinpas en rekening openen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat staat bij mijn antwoord.
De ouders moeten dit aanvragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar de vraag is wanneer hij/zij het ZELF kan. Dat is vanaf 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat dit uit mijn antwoord duidelijk was,maar blijkbaar niet dus ik heb het als toevoeging bjgevoegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top