als je alleen benzine krijg en geen geld om hiervoor je auto te laten beplakken met reclame moet je hierover dan ook belasting betalen?

dus je krijgt dan geen geld alleen de benzine, soort van vergoeding

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
niet persé, maar je moet het wel opgeven

Het beste antwoord

Het is principe inkomen en daar moet belasting over worden betaald. Als je minder dan 6000,- euro aan benzine krijgt, dan niet:

http://financieel.infonu.nl/belasting/77963-belastingvrij-bijverdienen-belastingvrij-inkomen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Die € 6.000 mag je niet bijverdienen. dat is de eerste grens van je normale inkomen die is belastingvrij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu weet ik tot welk bedrag dit mogelijk is.

Andere antwoorden (1)

Je moet het in ieder geval opgeven.

Bepaal eerst hoeveel geld je in totaal hebt ontvangen van het bedrijf waarvoor je reclame hebt gereden.

Trek hiervan af de kosten af die je hebt gemaakt om die inkomsten te verwerven (als je het aanbrengen of verwijderen van die reclame zelf zou moeten betalen, zijn dit kosten die rechtstreeks samenhangen met het reclamerijden).

Het verschil tussen het ontvangen bedrag en de hiermee samenhangende kosten geef je op in box 1 (andere inkomsten) en dan vink je aan ‘inkomsten uit overig werk’.

Of je er per saldo ook belasting over betaalt, is zo niet te zeggen. Dat hangt af van het belastbare bedrag dat uit alle boxen samen berekend wordt.
Computoon
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Niet het netto bedrag aan inkomsten moet worden opgegeven maar het bruto bedrag: Opbrengsten uit overig werk. Daar gaan in de volgende regel de aftrekbare kosten vanaf. Zo kom je uit op het belastbare bedrag Inkomsten uit overig werk. Het Belastingprogramma verwoordt het aldus:
Hebt u zakelijke kosten gemaakt uit overig werk?
Dan mag u deze onder bepaalde voorwaarden aftrekken. Eventuele vergoedingen die u voor deze kosten kreeg, moet u bij uw opbrengsten tellen.