Zijn er instanties die financieel helpen bij verhuizen?

Ik woon in een appartement en betaal nu 570€ onlang is mijn partner vertrokken en sta ik alleen in voor alle kosten. Door tegenslag heb ik lang niet kunnen werken en zit financieel aan de grond. Ik wil verhuizen omdat de kosten veel te hoog zijn maar ik kan niet omdat er op het eind van de maand niks over is of eerder te kort heb.
Binnenkort heb ik terug werk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
sterredag
13 jaar geleden
Heb je al huur en zorgtoeslag aangevraagd, als je een inkomsten mist kan dit een behoorlijk bedrag opleveren, al naar gelang jouw inkomsten.

Antwoorden (6)

Je kunt een voordelige lening proberen af te sluiten bij de gemeentelijke kredietbank.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of anders een lening bij een andere geldverstrekker. geld lenen kost geld, maar uiteindelijk levert deze investering u geld op.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Laat je er alsjeblieft niet inluizen door zogenaamde "schuldhulpverleners" (bijv. uit krantenadvertenties met mooie beloftes) die je nog meer in de problemen brengen. Ga naar je gemeente en klop daar aan voor hulp. Zij hebben schuldhulpverleners in dienst die te vertrouwen zijn en je echt willen helpen.

Hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of vraag hulp bij een maatschappelijk werker (vindt je vaak bij de GGD of plaatselijke thuiszorginstelling). De gemeente kan je hierover ook informeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
GGD moet zijn GGZ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GGD moet zijn GGZ.
Er zijn geen instanties die je geld geven voor een verhuizing. Als je echt in de problemen zit kun je naar de gemeentelijk schuldsanering
ronron1212
13 jaar geleden
Ik zou eens een vrijblijvend gesprek aanvragen bij de Sociale dienst. Zij hebben een netwerk waarin ze je beter kunnen verwijzen wat je het beste kan gaan doen. Dan kom je al meer in de richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een lager bedrag dan 570 euro per maand kan je tegenwoordig niet veel bijzonders meer huren. Een kamertje misschien.
Een verhuizing kost veel geld. Probeer een kleine lening (Kreditbank) en overbrug de tijd tot je weer werk hebt.
Mogelijk kom je wel in aanmerking voor huursubsidie. Kijk op de sit van de belastingdienst. Misschien ook voor zorgtoeslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, verhuizen en huurtoeslag aanvragen.
als je weer gaat werken hoef je geen huurtoeslag uiteraard.
Er zijn mensen die op marktplaats willen helpen verhuizen voor 25 euro om de spullen van A naar B te brengen.
Dergelijke advertenties kwam ik wel eens tegen.

Als je momenteel een uitkering hebt moet je aan de sociale dienst vragen of ze een verhuisvergoeding toe willen kennen en eventueel woninginrichting als vloerbedekking en verf etc.

Je kan ook gaan werken, kijken of je in aanmerking voor huurtoeslag komt en er dan voor gaan sparen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet dat de sociale dienst over het algemeen hier geen bijzondere bijstand voor verstrekt omdat ze vinden dat je voor dit soort gebeurtenissen die je meestal ver van te voren kan zien aankomen (een verhuizing) moet sparen.

Wel verstrekken ze in bepaalde gevallen bijzondere bijstand, vaak in de vorm van een renteloze lening en soms wordt het om niet verstrekt. Dit houdt in dat je het dan niet terug hoeft te betalen.

Het hangt er helemaal vanaf hoe je uitzicht op werk op dit moment is, ben je nog niet in staat te werken dan moet je zorgen dat je alle toeslagen krijgt waar je recht op hebt.