uit elkaar en schulden??

mijn vriend en ik zijn uit elkaar.. we hadden geen samenlevingscontract en waren niet getrouwd dus alleen samenwonend.. nu zijn er wel aantal schulden waar we nog mee zitten.. alles staat op zijn naam... hoe worden deze schulden verdeeld door de instanties??... hij heeft een minimum inkomen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het word niet verdeeld aangezien het op zijn naam staat zijn het zijn schulden.
Het zou natuurlijk wel sociaal zijn van jou om de helft over te nemen als het schulden zijn die gezamenlijk zijn gemaakt.
Maar de instanties kunnen niks van jou eisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thnx!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
u 2 thnx !
De schuldeisers kunnen alleen maar achter de persoon aan op wiens naam de overeenkomsten staan. Als het klopt dat alles op zijn naam staat, dan zal u niet persoonlijk benaderd worden door de schuldeisers.

Dat wil niet zeggen dat u er niets mee te maken heeft. Als het schulden zijn waarbij het voldoende aannemelijk is dat ze voor een gezamenlijk doel aangegaan zijn, dan heeft uw ex-vriend een vordering op u.

Let wel: omdat er niets schriftelijk vastgelegd is (in een samenlevingsovereenkomst) ligt de bewijslast bij de eiser, uw vriend. Het moet dus voor hem voldoende aannemelijk te maken zijn dat het om een gezamenlijke schuld gaat; en hij moet de verdeling voldoende kunnen onderbouwen.

Het kan dus zijn dat de relatie in de financiële en juridische zin nog niet geëindigd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inhoudelijk en moreel keurige reactie; +