uwv, ziekteuitkering stopt na 2 jaar dan zomaar de ww in?

bezwaar gemaakt nog niet gehoord van de hoorzitting vanaf juni? werkcoach vraag wat ik kwam doen! wilde me ziek melden gezien onderzoeken nog lopen, word ik gebeld door iemand van de ww dat het niet kan omdat het bezwaar niet is afgerond nu dus minder geld ondanks toeslag waar ik nog een mnd op moet wachten heeft iemand advies

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WW? Als je nog steeds ziek / arbeidsongeschikt bent, ga je na 2 jaar toch de WIA / IVA / WGA ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het je werkcoach ook moeilijk kwalijk nemen, zij weten nl ook niks of te weinig vd zaken.

Antwoorden (1)

Nee, geen WW. WW is voor werknemers die werkloos zijn geraakt, niet voor zieke werknemers.

De werkgever moet maximaal 2 jaar loon doorbetalen. Is de werknemer daarna nog steeds ziek, dan kan de werknemer een WIA-uitkering of WGA-uitkering aanvragen. Zie hieronder.

"Als uw werknemer na 2 jaar ziekte een WIA-uitkering aanvraagt, dan beoordelen een arts en een arbeidsdeskundige van UWV hoeveel procent hij nog kan verdienen van zijn oude loon. Kan uw werknemer nog 65% of meer van dit loon verdienen? Dan kan hij geen WIA-uitkering krijgen.

Wanneer krijgt mijn werknemer een WIA-uitkering?
Als uw werknemer minder dan 65% van zijn oude loon kan verdienen, dan kan hij wel een WIA-uitkering krijgen.

Kan uw werknemer blijvend minder dan 20% van zijn oude loon verdienen? En is er geen kans op beterschap? Dan kan hij een IVA-uitkering krijgen.

Kan uw werknemer tussen de 20% en 65% van zijn oude loon verdienen? Of kan hij minder dan 20% verdienen maar is er kans op herstel? Dan kan hij een WGA-uitkering krijgen."
Computoon