Is een Ideal betaling te storneren wanneer er sprake is van fraude?

ING Bank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, want bij een ideal betaling log je zelf in met je inloggegevens van de bank en doe je in feite zelf de betaling. Als iemand je wachtwoord, inlognaam en rekeningnummer kent kan op die manier een betaling worden gedaan, maar voor die fraude ben je zelf verantwoordelijk.

Je kunt storneren als een betaling onterecht is gedaan door derden, bijvoorbeeld bij een incasso.

Fraude moet je natuurlijk wel zo snel mogelijk melden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee helaas niet. 'n Betaling met IDEAL staat in principe gelijk met 'n contante betaling, alsof je iemand cash geld betaalt dus.

Je kan de bank vragen om de betaling ongedaan te maken maar dan moet je wel zeer sterke argumenten hebben om dit voor elkaar te krijgen. In tegenstelling tot creditcard betalingen heb je met Ideal geen bescherming in frauduleuze transacties.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je betalingsgedrag en met IDEAL moet je gewoon zeker van je zaak zijn voor je betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bank kan een betaling via Ideal niet ongedaan maken, omdat deze transactie zelf is uitgevoerd. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor zoals je zelf al schrijft.