Als ik een ING rekening heb en ik machtig iemand, houd ik dan mijn eigen pasje waarmee ik kan pinnen?

Ik heb gisteren het andere pasje voor de gemachtigde gekregen, maar het is onduidelijk of ik de oude pas moet vernietigen (mijn pasje) en dat het nieuwe pasje op haar naam mijn pincode krijgt, of dat ze moet wachten op een nieuwe pincode. Het is erg onduidelijk aangegeven.
Volgens een kennis moet je een en/of rekening nemen als je allebei een pasje wilt hebben. Volgens mij niet, tenminste dat was bij de rabobank vroeger niet zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Een gemachtigde pas wordt altijd naar de hoofdrekeninghouder gestuurd. Je krijgt ook een afhaalbewijs thuis om de pincode af te halen welke bij het nieuwe pasje van de gemachtigde hoort, dit kan alleen worden gedaan door de gemachtigde zelf op vertoon van deze brief plus legitimatiebewijs. Jij kunt je oude pas behouden plus pincode behouden, voor jou veranderd er niets. Op de pas van de gemachtigde staat ook zijn naam.
De pincode van jou is nooit hetzelfde als de gemachtigde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

U behoudt uw kaart, pincode en alle rechten zoals voorheen.
Die extra kaart geeft aan een tweede persoon de mogelijkheid om hetzelfde te doen als u doordat u daartoe machtiging verleent heeft.
De pincode zal onder gesloten omslag naar u toe gestuurd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de pincode moet worden afgehaald bij een kantoor met geldig legitimatiebewijs plus afhaalbewijs door de gemachtigde.
Voor u verandert er inderdaad helemaal niets. U bent rekeninghouder, in feite de eigenaar van de rekening.
Het is normaliter wel zo dat andere opdrachten dan waarvoor de gemachtigde bevoegdheid heeft gekregen, zoals bijvoorbeeld een adreswijziging of een verzoek tot beëindiging van een rekening door u moet worden ondertekend. De handtekening van gemachtigde zal niet behoren te worden geaccepteerd. Ook een verzoek tot het openen van een andere rekening op uw naam dient alleen door u ondertekend te zijn. Ook kun je als rekeninghouder de machtiging laten beperken tot bijvoorbeeld een maximum bedrag per dag. Wil gemachtigde een hoger bedrag opnemen danwel overboeken dan afgesproken dan wordt dat geweigerd. U kunt de machtiging op ieder gewenst moment laten vervallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen beperking van geldopname voor een gemachtigde mogelijk bij de ING. Een gemachtigde kan geld ophalen en overboeken net als de rekeninghouder zonder limiet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal in dit geval om een onbeperkte machtiging gaan. Een rekeninghouder kan wel degelijk een beperkte volmacht verstrekken waar de bank dit naar de wens van de rekeninghouder kan administreren. Ook kan men de mogelijkheden van het pasje hierop aanpassen, kan zelfs op nul worden gezet vwb geldautomaten en betaalautomaten. Dan kan gemachtigde bijvoorbeeld alleen maar in het internetbankieren komen. Ik heb zelf in het bankwezen gewerkt en weet wat hierin mogelijk is, dat zal zo zijn bij iedere bank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk nog steeds bij de ING en misschien heb jij toen bij een andere bank gewerkt. De ING werkt niet met beperkte volmacht en aangepaste bankpasjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat inderdaad bij die andere bank, iets met ABN ofzo. Wij hadden de mogelijkheid eventuele beperkingen door te voeren. Evenzo konden de pasjes op verzoek ook voor bijvoorbeeld een dag worden opgehoogd als cliënt bijvoorbeeld een auto ging kopen. Dan kon hij/zij die auto met pin betalen. Zo'n maximum pinbedrag ging zo'n beetje tot een ton. Als we zagen dat cliënt had betaald dan ging de limiet weer naar het oorspronkelijke. Leuk om te horen dat het bij een ander bedrijf weer anders gaat. Op een soortgelijke manier werkte die beperkte volmacht, dat kon worden vastgelegd in het fiatsysteem.
je zou nog een week kunnen wachten en zien of er een pincode word gestuurd ,dat doen ze niet gelijk met het pasje maar zelf heb ik al een paar jaar een en/of rekening met mijn moeder en ook met mijn zoon bij ing en rabo anders was het niet mogelijk om pasje en pincode te krijgen maar als dat nieuwe pasje voor je zelf bestemd is zal je de oude moeten door knippen ,maar bel de bank even voor de zekerheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je antwoord klopt niet, vandaar een -1 Een gemachtigde krijgt altijd een eigen pas, dan hoeft de rekeninghouder helemaal niet zijn eigen pasje door te knippen.