ik krijg een wajong uitkering van 25% tot 35% maar als ik erbij wil werken ? 8 uurtjes in de week, gaat dat geld dan van mijn uitkering ?

want ik wil misschien op de zaterdag ofzo ergens werken 8 uurtjes in de week, en mijn uitkering die is voor studerende , dus 25% , en daarom wil ik het weten, of dat geld wat ik dan zou verdienen weer van mijn uitkering afgaat., ik krijg dan 4 euro per uur , en dan werk dus 8 uur in de week, en als ik dan werk zit daar nog een maximum aan dat je mag werken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar is je Wajong dan voor, als je gewoon kunt werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aanvullend omdat ik heel erg onhandig ben door mijn nld, en dus heel veel schade maak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is nld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kun je uitrekenen: Toegevoegd na 2 minuten:
Waarschijnlijk wordt je wel gekort, maar je kunt het precies invoeren in rekenhulp op de site. Bronnen:
- http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitkering/mijn_situatie_verandert/extra-inkomen/index.aspx

Antwoorden (3)

Je mag werken bij je wajong, maar moet dat wel melden bij het UWV, zij kijken dan of dat verrekend wordt met je uitkering, je mag er in ieder geval een deel van houden.
www.weethoehetzit.nl/wajong-uitkering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je was me net voor,ik had precies dezelfde site gevonden en al hetzelfde gekopieerd,voor de zekerheid even gekeken of niemand anders hetzelfde antwoord had gegeven ;-)
Misschien toch aan het werk?

Wij verwachten niet dat u actief op zoek gaat naar werk.
Maar ziet u zelf toch mogelijkheden om te werken of een andere bezigheid te gaan doen? Dan kan dat natuurlijk altijd. Laat het ons wel even weten.
Wij kunnen u eventueel helpen.

Vrijwilligerswerk doen.
Als u een Wajong-uitkering heeft, mag u vrijwilligerswerk doen. U doet er ervaring mee op en u onderhoudt sociale contacten. Geef het altijd aan ons door als u vijwilligerswerk gaat doen. Gebruik hiervoor het formulier.

Wijzigingen doorgeven. U vindt het op uwv.nl.
Mag u geld krijgen voor vrijwilligerswerk?

Krijgt u geld voor de onkosten die u maakt? Of een andere vergoeding voor uw vrijwilligerswerk? Dit heeft geen gevolgen voor uw uitkering, als de totale vergoeding niet meer is dan € 150 per maand, met een maximum van € 1.500 per jaar.
De bedragen zijn elk jaar anders. Als u meer krijgt, ontvangt u misschien minder uitkering. Geef het altijd aan ons door als u een vergoeding krijgt.
Gebruik hiervoor het formulier Wijzigingen doorgeven. U kunt het downloaden op uwv.nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp aan je omschrijving dat je onder de 'nieuwe' Wajong valt, dus dat je hem na 1 januari 2010 hebt aangevraagd. Je kunt dan deze rekenhulp hanteren: http://www.uwv.nl/wajong/fasevragen/mijn_inkomen_tijdens_wajong/rekenhulp_wajong.aspx

Let wel: dit geeft een indicatie, soms kan bijvoorbeeld juist doordat je werkt de maatman worden aangepast, en dan kan het anders uitvallen. Maar de rekenhulp geeft je wel een indruk. Vergeet niet om ook nieuwe proefberekeningen te maken voor dingen als huur- en zorgtoeslag, als je die ontvangt.

Afhankelijk van je inkomen en situatie zal je Wajong al dan niet verlaagd worden als je zelf geld verdient. Er zit geen limiet aan wat je mag werken, je mag gewoon werken wat je kunt. Alleen de hoogte van je uitkering zal aangepast worden als je relatief veel werkt. Je oude rechten blijven dan trouwens wel gewoon staan, pas als je vijf jaar lang hetzelfde bedrag per maand verdient, wordt ook je arbeidsongeschiktheidspercentage aangepast. En nadat dit eventueel is aangepast, mag je zelfs nog tot vijf jaar opnieuw terugvallen in de Wajong als het werken toch niet lukt. Het is dus een goed vangnet voor mensen met een arbeidshandicap die soms wél kunnen werken als de werkgever de functie aanpast aan hun mogelijkheden, maar dit níet kunnen wanneer een (andere of nieuwe) werkgever dit niet doet.