Allereerst wil ik benadrukken dat je beter geen lening kan nemen bij de bank. Je kan beter gewoon aan je ouders vragen of je van hun geld kan lenen. Lenen is namelijk erg duur! (Rente)

Om je vraag te beantwoorden:

Je moet minimaal 18 jaar zijn en je moet een inkomen uit arbeid hebben. Daarnaast moet je boven een inkomen van (ik meen) 1150 euro zitten. Als je onder de 23 jaar bent mag je max. 7500 lenen, daarna tot enkele miljoenen, afhankelijk van je inkomen.

Ook wordt je gevraagd wat je betaald aan huur/hypotheek, of je getrouwd bent, of je kinderen hebt en of je alimentatie betaalt.

Het totaal aan inkomen en uitgaven word in een molen gegooid en daaruit komt een maximaal leenbedrag waarvan de bank vind dat dit veilig en verantwoord voor jou is.

Nogmaals: Leen alleen als het echt niet anders kan, en niet voor de nieuwste playstation/xbox