Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ZZPer werk ik in de zorg, nu wil een bemiddelingsbureau dat ik naast mijn facturen ook werkbriefjes invul. Is dit normaal?

Volgens mij moet mijn factuur voldoende zijn voor MIJN betaling. De werkbriefjes worden doorgestuurd naar de instellingen waar ik werk en daarmee wordt gezorgd dat het bureau HUN betaling krijgt. Mij lijkt het voor mij dus overbodig om werkbriefjes in te vullen, dat is voor werknemers wellicht anders, maar ik ben zelfstandig en doe de job voor het bureau en niet voor de instelling. Ik ben bang dat op deze manier mijn diensten als een verkapt loondienstverband wordt gezien. Dit wil ik uiteraard niet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je per uur betaald wordt dan zijn de werkbriefjes de prestatieverklaring. Ikzelf moet door de opdrachtgever getekende urenstaten inleveren die dan weer bij de factuur gevoegd worden als bewijs dat de betreffende uren gemaakt zijn. Dat moet ik al jaren bij een verscheidenheid aan opdrachtgevers.

Dus ja, het is normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hangt er vanaf wie je betaalt. Als het de instelling is heb je gelijk, maar als het bemiddelingsbureau geld ontvangt voor de bemiddeling en jouw uitbetaalt niet. Wij huren mensen van softwarebureaus in die zowel bij ons als hun baas urenstaten inleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen voor werknemers kan dat gevraagd worden maar ook van externe in jou geval zzp-er. De uren moeten kunnen worden gekoppeld aan de prestatie. Zeker als je met instellingen te maken hebt die met zorg zwaarte pakketten werken.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden