Wat zijn belastingvoordelen Besloten Vennootschap?

Voor mijn schoolproject moet ik belastingvoordelen en nadelen opschrijven van elke rechtsvorm.
Nu ben ik bij Besloten Vennootschap, maar kan alleen nadelen vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk even hier... alle antwoorden op een rij:
http://www.startersinformatiecentrum.nl/rechtsvormen/besloten-vennootschap/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Hier ga ik mee aan de slag

Het beste antwoord

Tariefsvoordeel: De VPB-druk over de winst (20% - 25,5%) is lager dan de IB-druk (maximaal 45%). Hierdoor is er meer geld over voor groei en aflossing van schulden, in het startjaar is dit meestal niet zo. - See more at: http://www.belastingtips.nl/zakelijk/tips_voor_ondernemers/voordelen_b.v/#sthash.U60YXcM8.dpuf

Een bv kan wel gebruikmaken van verschillende aftrekposten voor de vennootschapsbelasting. Zo kunt u profiteren van investeringsaftrek als u in bedrijfsmiddelen investeert. Het bedrag dat u besteedt aan investeringen in bedrijfsmiddelen kunt u (deels) van de winst aftrekken, waardoor u minder vennootschapsbelasting hoeft te betalen. Ook mag u onder bepaalde voorwaarden willekeurig afschrijven, waardoor u de kosten van een investering voor een groter deel afschrijft in een boekjaar. Een ander belastingvoordeel voor de vennootschapsbelasting is de Research & Developmentaftrek (RDA), waarmee u de investeringen en kosten van de ontwikkeling van nieuwe goederen en diensten van de winst kunt aftrekken. Het gaat dan om de kosten die u heeft gemaakt voor materialen en apparatuur om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Door het Agentschap NL wordt vastgesteld of u gebruik kunt maken van deze aftrekpost.

En voor de hele grote bv's:
Naast toepassing van de deelnemingsvrijstelling tevens de volgende extra voordelen
- volledig anoniem ondernemen;
- ontwijken van dividendbelasting;
- ontwijken van successierecht;
- ontwijken van schenkingsrecht;
- ontwijken van belasting over royalties (inkomsten uit Intellectueel Eigendom).

http://www.startersinformatiecentrum.nl/rechtsvormen/besloten-vennootschap/
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord! Ik ga hier mee aan de slag!