Wat kan ik nog met een waardebon van een failliet bedrijf?

Ik ben de gelukkige bezitter van een waardebon van 75 euro van Trio Woonplaza in Druten, inmiddels jammerlijk failliet. Is er, behalve bij de curator aansluiten in de rij met schuldeisers, nog 'n manier om hier ooit iets van terug te zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wat je noemt een lekker stippeltje.

Het beste antwoord

Ik vrees dat je hooguit nog wat warmte eruit kan halen in de openhaard (Naast het in je vraag genoemde aansluiten in de rij bij de curator)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De kaarsen mee aansteken met Kerst............verder écht niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op marktplaats zetten voor 50 euro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T was ook maar een grapje, aangezien 't duidelijk is dat 't bonnetje niks meer waard is. Dus niet serieus opvatten.
Overigens kun je de curator wel zien als "eigenaar" van de failliete boedel. Alles moet toch via hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt recht op geld van het bedrijf, dus naar de curator. Waarschijnlijk zal je geen prioriteit krijgen, dus de kans is klein dat je er geld van terug krijgt.
Verder is het niets waard, en kan je er alles mee wat je met een normaal stukje papier ook kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou hem in kunnen lijsten en dan op het kleine kameertje hangen! Dan zie hem elke dag meerdere malen terug.
Dat lijkt me nog de enige manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooie avatar peter!
plusje voor je grappige antwoord, kan me wel voorstellen dat je er constipatie van krijgt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je en nogmaals dank je.
Nee, je hangt hierbij echt aan de spreekwoordelijke 'Laatste tiet".

Je zou nog een van bovenstaande ideeën kunnen gebruiken, maar anders ben ik bang dat die echt bij het oud papier kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze waardebonnen zijn waardelozebonnen geworden... Of je moet voor duizenden euro´s proceskosten gaan besteden om er wellicht een fractie van terug te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige waar je op kunt hopen is dat deze zaak misschien overgenomen wordt,en dat er een andere meubelzaak inkomt.
Mocht dat het geval zijn ga er dan eens een keer kijken en toon interesse,in nieuwe meubels,en zeg dat je al jarenlang klant was bij meubelplaza en de hele inrichting daarvan hebt.
Gegarandeerd dat de verkoper jou niet wil verliezen in deze slechte tijden,en je de waardebon altijd nog kunt gebruiken om extra korting af te dingen.
Ik zou hem niet direct zomaar weggooien.
Mocht het niks worden kun je er altijd nog een geintje mee uithalen,door hem iemand die je goed kent cadeau te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat het bedrijf niet meer liquide is en dus de bon waardeloos is. Wat je wel kunt proberen, is bij de curator aankloppen en je op de lijst van schuldeisers laten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien er een faillissement wordt uitgesproken van een bedrijf wordt er een curator aangesteld die gaat proberen zoveel mogelijk schuldeisers te voldoen uit de failliete boedel.

Je kunt m.i. je gewoon melden als schuldeiser bij de curator. Wel heb je de positie van concurrente schuldeiser, wat betekent dat je pas na preferente schuldeisers aan bod komt (schuldeisers met bijvoorbeeld hypotheek/pandrecht). Gemiddeld krijg je als schuldeiser maar erg weinig terug van je vordering, immers als alle vorderingen konden worden betaald zou er ook geen sprake zijn van een faillissement.

Helaas is er geen andere manier om je geld terug te krijgen. De eigenaar van de failliete boedel is niet meer beschikkingsbevoegd en is het beheer over zijn bedrijf kwijt. Alleen de curator kan je vordering (gedeeltelijk) voldoen.