Wat wordt er bedoeld met een beschikking studiebeurs?

Voor een verzoek tot kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Er staat: Inkomenspecificatie van salaris/uitkering/pensioen/heffingskorting/beschikking studiebeurs van de laatste 3 maanden (geen jaaropgaaf)

Ik ben student en heb op het moment geen baan. Ik moet dus een beschikking van de studiebeurs op sturen. Ik kan nergens een vinden wat ik uitbetaald heb gekregen van DUO. Op de site van DUO zelf staat alleen wat er nog betaald gaat worden.
Een printscreen van de rekeningoverzichten was al een ander puntje, dus dat zal het ook niet zijn.

Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.6K
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan je deze alsnog opvragen bij DUO, als je echt zelf geen beschikking(en) meer hebt.

Antwoorden (1)

"Ik moet dus een beschikking van de studiebeurs op sturen. Ik kan nergens een vinden wat ik uitbetaald heb gekregen van DUO.", schrijf je in je toelichting.

Daarmee heb je toch al een antwoord gegeven op je eigen vraag? Een beschikking is een besluit/beslissing van een overheidsorganisatie over een zaak die jou aangaat, dus in dit geval over het bedrag dat je uitbetaald hebt gekregen van de DUO. Dit besluit/deze beslissing is genomen op basis van de gegevens die over jou en over jouw situatie bekend zijn bij de DUO.

Waarschijnlijk heeft de DUO jou steeds van tevoren laten weten welke bedragen je zou gaan ontvangen. Misschien kan je deze beschikking(en) nog opvragen bij de DUO, als je deze zelf niet meer in je bezit hebt (op papier of digitaal).

Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Beschikking zijn er overigens meer betekenissen van de term "beschikking", maar dat is voor jou nu niet relevant.

Toegevoegd na 3 minuten:
N.B.: Het is mogelijk dat in één beschikking een besluit of beslissing heeft gestaan voor een langere periode, bijvoorbeeld een heel jaar. Het is dus mogelijk dat je ver moet terugzoeken in je administratie naar de beschikking die ook geldt voor de laatste drie maanden.