Wanneer is de markt klaar voor een bepaald product?

Een kennis van mij is een tijd geleden naar china en japan gegaan om te kijken of er vraag is naar Hollandse kaas. N.a.v. haar onderzoek is zij tot de conclusie gekomen dat het nog wel 1 a 2 generaties duurt voordat de markt daar klaar is voor de Nederlandse kaas. Maar hoe komt het dat de markt daar nog niet klaar voor is? Wat moet er dan gebeuren zodat de markt er wel klaar voor is en hoe kun je dan weten dat de markt er klaar voor is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De markt is klaar voor een bepaald product als mensen het als modieus, handig, luxe of goed beschouwen om het product te gebruiken EN als er voldoende mensen zijn die het zich kunnen veroorloven.

Melkproducten hebben in China op dit moment nog niet al die factoren: ze zijn duur (want er zijn weinig koeien in China, bijna alle melkproducten zijn import), ze staan in een kwaad daglicht door de melamineschandalen met babymelk, ze zijn geen vast onderdeel van het chinese menu, de smaak sluit niet aan bij wat de Chinezen gewend zijn. En de kans is groot dat een groot deel van de Chinese bevolking helemaal geen melkproducten verdraagt, zoals dat b.v. ook in Afrika het geval is (mist de juiste darmflora om melk te verwerken boven de zuigelingenleeftijd).

Wat er zou moeten gebeuren is dat er een soort hype komt waardoor het gebruiken van het product opeens trendy wordt (b.v. als alle Chinezen gaan geloven dat ze langer en bleker worden van het gebruiken van melkproducten, zoals in bijgaande bron beschreven is) en dat de levensstandaard een stuk omhoog gaat of de beschikbaarheid van voordelige producten omhoog gaat.

Daar kan je reclame tegenaan gooien, maar of dat z'n vruchten afwerpt is maar afwachten. Dan zou b.v. het ministerie van landbouw moeten vinden dat het houden van melkvee een impuls verdient en een enorme 'Melk, de witte motor'-actie moeten opzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd met het behalen van je trofee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er ook erg blij mee!

Andere antwoorden (2)

Mensen in China en Japan zijn al generaties lang alleen gewend aan hun eigen eetcultuur. Geloof dat er laatst pas voor het eerst een macdonalds geopend in China. Mensen moeten wennen aan het westerse eten. Het is ook veel vetter. Kaas die wij eten is dus alles behalve, wat past in hun eetcultuur. Door langzaam het eten uit het westen te introduceren wennen ze eraan. De eerste generatie zal er niks van moeten hebben. De jongeren vinden het al wat spannender en eten het al meer. Zo zie je dat daar de kinderen van er al meer aan gewend zijn en zullen de kaas minder vreemd vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie vraag! Dat ze nog geen duidelijk antwoord heeft over haar onderzoek kan ik begrijpen. Het zal best enige tijd duren voordat een product startklaar is.

El zullen nog heel wat onderzoeken gedaan moeten worden voor een product als KAAS omdat het om een zuivelproduct gaat en niet om goederen.

Verder vraag je wanneer de markt er klaar voor is en hoe je dat kunt weten, dat ligt aan een aantal aspecten: GELD EN TIJD en het juiste moment.