Hoe kun je het beste de waarde van spullen inschatten ?

Binnenkort ga ik verhuizen, vandaar dat ik al een tijdje bezig ben met het uitzoeken van spullen die weg kunnen.
Onder andere knuffels die er nog prima uitzien, dvd's, verzamelobjecten van Boy Bands, decoratie objecten, kleding & schoenen allemaal als nieuw, tassen, portemonnees. boeken enz.
Eigenlijk meer rommelmarkt spulletjes dus. Er zit ook wat antiek tussen maar daar heb ik al eerder antwoord op gekregen hoe ik dat op waarde kan laten schatten.
Het gaat nu dus vooral om deze spullen waarvan ik geen idee heb hoe je daar de waarde van kan inschatten. Heeft iemand een idee hoe ik het beste te werk kan gaan? Andere tips zijn ook meer dan welkom !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoeveel tijd wil je er in steken? Als je het leuk vindt om te handelen op Marktplaats, kun je de spullen daar op zetten en dan kom je er vanzelf achter wat een ander er voor over heeft. Je moet dan wel tijd en zin hebben om alle biedingen in de gaten te houden en er op te reageren.

Op Marktplaats kun je ook een goede indruk krijgen van wat een ander vraagt voor soortgelijke spulletjes.

Probeer klein spul met weinig waarde zo veel mogelijk in partijtjes aan te bieden, anders blijf je met heel veel spullen zitten.

Als het er meer om gaat dat je er van af wil maar dat je het niet weg wil gooien, kun je er ook over denken om het weg te geven via www.gratisoptehalen.nl of via de kringloopwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou daar achter proberen te komen door te kijken wat soortgelijke producten 'doen' op bijvoorbeeld de bekende tweedehands sites. Kijk wat de vraagprijs voor dat soort goederen is en als je het wilt verkopen stem je daar je prijs op af.