Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

alimentatie advies?

Wie kan mij helpen om advies te geven over de kinderalimentatie.
Ik ontvang de kinderalimentatie. Nu kost mijn oudste zoon steeds meer.
Wat is nu wijsheid....toch zijn deel van de kinderalimentatie op een kinderrekening laten storten? zodat zijn vader en ik er allebei bij kunnen? (zo is voor beide partijen ook zichtbaar dat deze jongen hoge kosten heeft.)
We hebben er toendertijd voor gekozen dat ik de alimentatie zou ontvangen, nu hebben we co-ouderschap maar toch ontvang ik de alimentatie.
Graag wil ik weten wie mij hierin kan adviseren wat wijsheid is, of het voor mij gunstiger is dat ik de alimentatie blijf ontvangen of de alimentatie op een kinderrekening laten storten.
Moet ik mij wenden tot een financieel adviseur? Ik weet dus niet precies wie mij hierin kan helpen/adviseren.
grt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
582

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Normaal is zoiets de taak van jou advocaat, maar die kost natuurlijk ook geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot 18 jaar krijgt u voor uw zoon kinderbijslag. In deze situatie is de bijdrage van uw ex t.b.v. levensonderhoud kinderen (de kinderalimentatie) aftrekbaar.

in principe is de bijdrage van uw ex nodig om in het levensonderhoud van uw zoon te kunnen voorzien. Waarom deze bijdrage vastzetten op een spaarrekening? Als u en/of uw zoon de kosten nu kunnen gebruiken, is inzet van de bijdrage levensonderhoud de aangewezen weg en volkomen verantwoord. En zolang uw zoon niet meerderjarig is bent u verantwoordelijk voor zijn financiën.
(Lees meer...)
fisbel
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding