Welke Nederlandse supermarktketen heeft de grootste omzet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lijkt me idd ook AH.

Het beste antwoord

Albert Heijn had volgens onderzoeksbureau Nielsen in 2011 in Nederland de grootste omzet met een marktaandeel van 33,5%. In 2003 was dat 'slechts' 22,8%. Albert Heijn begon toen een prijzenoorlog en verlaagde duizenden artikelen in prijs. Sindsdien zijn de prijsverschillen met de concurrenten kleiner geworden.

84,1% van alle Nederlandse huishoudens heeft volgens GfK Panelservices in 2011 boodschappen bij Albert Heijn gedaan.

Aantal winkels Albert Heijn: ruim 850 (waarvan zo’n 220 franchisewinkels). De helft van al het eten en drinken wordt in supermarkten gekocht. Dat betekent dat zo'n 17% van al ons eten en drinken in een winkel van Albert Heijn wordt gekocht - ongeveer 1/6 deel dus.

De positie van Albert Heijn is onlangs nog versterkt door de overname van 56 C1000-zaken. De NMa zegt niets tegen de groei van Albert Heijn te kunnen doen. Concurrerende ketens klagen dat AH de mooiste locaties krijgt.

Eind 2011 werkten er in Nederland circa 110.000 mensen voor het Albert Heijn-merk. Het leeuwendeel daarvan is in eigen dienst, zo’n 30.000 hiervan werken voor franchisers die een AH-winkel exploiteren.
Uitgebreide informatie over Albert Heijn is te vinden op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Heijn_(supermarkt)
fisbel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hamburgers met korting ...

Albert Heijn .. heeft ze grootste omzet

ze hebben ook de meeste winkels in Nl