waar kan ik mijn bankrekeningnummer vinden? op mijn pinpas staat onder 'betaalrekening' een nummer van 7 cijfers, terwijl het 9 cijfers moet hebben..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Als je bij ING (voorheen Postbank) bankiert, dan klopt dat. Je hebt dan een 7-cijferig nummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar ik wil me nu aanmelden bij vakantieveilingen en die accepteert dit dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vul je dan aan met 00 er voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een ing rekeningnummer van 9-cijfers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook kan, is dat vakantieveilingen inmiddels werkt met zogenaamde IBAN-nummers. Dit is een Europese code, die bestaat uit je bankcode en rekeningnummer.
Zie hiervoor: http://www.ibannl.org/ Een p voor je rekeningnummer kan ook helpen (van Postbank).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan alleen cijfers intypen, dus ik denk dat ze niet met IBAN werken haha. Hij doet het nu wel als ik zeg dat ik een giro heb ipv van bank, ik weet alleen niet of het nu ook goed gaat met betalen enzo (want ik heb wel gewoon een bank account).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet wel goed gaan, een girorekening bestaat eigenlijk niet meer. Maar vaak wordt een voormalige Postbankrekening nog wel zo genoemd.
Amadea
11 jaar geleden
@jodokus: dan heb je jouw rekening daar waarschijnlijk nog niet zo lang. Die van mij heeft ook 7 cijfers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 voorloopnullen gebruiken en dan heb je ook 9 cijfers, dan moet de transactie lukken bij vakantieveilingen.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@amadea: een paar maanden geleden een nieuwe rekening, ja, maar vroeger had ik een andere rekening, ook ing rc/betaalrekening, 20 jaar geleden geopend, die had ook 9-cijfers. dus dat begrijp ik niet.
daarvoor had ik van een andere bank, 35 jaar geleden, ook een rekeningnummer met 9-cijfers, maar ik herinner mij dat er altijd een 0 voor gezet werd, zodat je 10 cijfers had...
leg het mij maar uit, mijn naam is haas ! :)
Amadea
11 jaar geleden
Misschien maakt deze info het wat duidelijker: http://www.ibannl.org/banken/ing-bank.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel!
Op een van je laatste brieven van de bank waarop staat wat je nog moet betalen