Ik kan alleen vrij krijgen als ik zelf voor vervanging zorg, dus een van mijn collega's vraag of ze mij willen vervangen. Is dit normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat is normaal , dat doen we bij mij op het werk ook. Je moet wel vantevoren doorgeven wie jou gaat vervangen als iemand dat wil.

Da's een gemakzuchtige manier van afschuiven van verantwoordelijkheid door de werkgever. Nee, dit is niet normaal. De werkgever is verantwoordelijk voor de personeelsbezetting en voor het verlenen van (vakantie)verlof. De werkgever moet ervoor zorgen, dat iedereen gebruik kan maken van bijv. zijn wettelijke recht op vakantie. Stel dat je ziek bent, mag je dan alleen thuisblijven als een andere collega toevallig in plaats van jou kan werken? De werkgever kan verlof weigeren als 'gewichtige redenen' zich daartegen verzetten maar het is geen taak van werknemers om onderling het verlof te regelen.

Ja, dit is normaal, mijn moeder doet dit ook vaak, ikzelf niet. Omdat het niet nodig is.

het klinkt ook logisch want je word ingedeelt om te werken dus ze verwachten dat je komt als je niet komt moet er dus iemand voor jou in de plaats komen, dan moet je het wel even door geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100