Kan ik mijn geld terug eisen via iDeal (ING) ?

Ik heb 110 euro betaald aan www.merk-kleren.nu voor een NBA hoodie en een paar schoenen.
Nu na dik 2 weken (maximaal 2 weken was de verzend tijd...) heb ik nog niks ontvangen en de mail functie op de site blijkt het ineens niet meer te doen.
Ook op facebook is het bedrijf inactief.

Er moet toch wel een manier zijn om via ING mijn geld dwingend terug te krijgen.
Contact met dit bedrijf is voor nu helemaal uitgesloten (alles is gewoon inactief, geen nieuwe producten toegevoegd laatste dagen, mail systeem werkt niet meer...).

Dus ik heb gewoon 110 euro betaald voor problemen...
Het pakketje zou trouwens met PostNL verzend worden (waarschijnlijk uit china ofzo...).

Kan ik dit nog ooit terugkrijgen? Of moet ik gewoon wachten totdat het bedrijf weer actief is...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jc54 al zegt : ziet er inderdaad totaal niet betrouwbaar uit. Slecht vormgegeven site en dan al dat soort merken verkopen? En Beats headphones voor een "speciale prijs" van 84 euro verkopen? Kan niet. Gewoon niet. Er staat zelfs een typfout op. Timbeland i.p.v. TimbeRland. Hoe kom je uberhaupt aan deze site? Er zijn toch genoeg prachtige sportwinkels die dat soort spullen verkopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje dom van jou he :)
Aan jou laatste zin te zien ben je totaal niet voorzichtig geweest..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al via je eigen mail gemaild naar info@merk-kleren.nu ?
Idd niet voorzichtig, maar tis ook gewoon ronduit vervelend!

Antwoorden (2)

Terugboekingen kunnen helaas alleen makkelijk worden aangevraagd wanneer je een automatische incasso afgeschreven hebt gekregen die niet deugde, en je daarvan eentje wilt terugdraaien. Dit doe je door je bank erover te bellen.

Als iedereen iedere transactie zomaar zou kunnen terugdraaien (zonder tussenkomst van een autoriteit als een rechter of de bank in kwestie) dan zouden we een erg chaotisch economisch stelsel hebben.

Niettemin zou ik ook hierover je bank even bellen, kijken wat ze zeggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik een WHOIS uitvoer op de domeinnaam die je noemt, zie ik trouwens dat die domeinnaam is geregistreerd door een partij in China. Dus bereid je erop voor dat je je geld misschien niet erg makkelijk terug zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via IDeal kan je geen geld terug halen of laten boeken. Ook via ING zal het niet lukken, omdat het geen incasso betreft, die kunt storneren.
Heb de site zo juist even bekeken, en ziet er twijfelachtig uit. Ben bang dat je je centen kwijt bent en er niets voor terug ziet......
jc54