Ik merk dat ik na de geboorte van mijn kind ( is nu 2,5) 1,5 uur p.week meer ben gaan werken maar krijg dit al die tijd niet uitbetaald. Wat te doen?

Kan ik dit met terugwerkende kracht ( dus van 2,5 jaar) nog terugkrijgen? Had mijn werkgever dit aan moeten geven of had ik er beter op moeten letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe is dat nu gebeurd zonder dat je het merkte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongelooflijk inderdaad

Antwoorden (3)

Heb je contract gekregen met meer uren of ben je uit je zelf meer gaan werken. Als je het uit je zelf bent gaan doen dan heb je nergens recht op. Als je meer uren hebt gekregen moet het betaald worden.
ronron1212
11 jaar geleden
Ik denk dat het er een beetje van af hangt wat voor werk je doet en of je echt per uur wordt betaald.
Ik heb namelijk in het verleden ook functies gehad waarbij ik werd betaald om bepaalde taken uit te voeren - soms was ik daar sneller mee klaar en soms deed ik er wat langer over, steeds voor hetzelfde loon.
Weet niet wat voor werk je doet, maar ik kan me voorstellen dat als je ergens achter de kassa zit of als schoonmaker werkt je het wel uitbetaald zou moeten krijgen (of wellicht tijd voor tijd of een andere vorm van compensatie), maar als je manager bent van een of andere afdeling in het bedrijfsleven dan denk ik niet dat je er veel succes mee zult hebben.
Dus: hangt af van het werk.

Toegevoegd na 1 minuut:
En zoals mijn voorganger al zegt hangt het er ook van af of je het zelf bent gaan doen (zonder overleg met je werkgever) of dat je inderdaad meer uren hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wat je afgesproken hebt. Ik moet per week weeklijsten invullen waarbij er op projecten worden geboekt.
Mijn vorige manager ging niet eens accoord met 1 overuur terwijl mijn collega op vakantie is. Met terugwerkende kracht kun je meestal vergeten, tenzij je dit kan aantonene.
Ik zou snel met je baas gaan praten cq accuut hiermee stoppen. Geboorte van je kind was toch geen reden om over te werken?