Blokkade rekening door schulden, wanneer kan je weer bij je geld?

goedemorgen,

Mijn vriend wilde een paar maanden geleden een nieuwe rekening openen bij de ING, maar elke keer lukte dat nit door allerlei dingen. Uiteindelijk na veel gedoe heeft hij een rekening Uiteindelijk naar zijn ouder bank (Rabobank) gegaan die eigenlijk het geld had moeten overzetten. De Rabobank mocht dit niet omdat hij schulden had. Daardoor heeft dus ing de rekening geblokkeerd. Het bleek dat hij een schuld van 900,- had van een verzekering. Hij heeft afgelopen vrijdag akkoord gegeven voor het afbetalen in een keer. De verzekering heeft gisteren een akkoord brief teruggestuurd ter bevestiging. Weet iemand hoe het nu verder gaat? Hoelang duurt het voordat mijn vriend weer bij zijn rekening kan? en moet hij hiervoor dan bij ING of Rabo zijn of wordt dat automatisch geregeld?

bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je vriend contact opnemen met afdeling incasso, zij kunnen je vriend dit vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kan dit bij CJIB zijn?

Antwoorden (1)

Als deze schulden worden beheerd door een curator (waarvan u normaal een contact adres hebt) is het dringend nodig een afspraak met deze te maken en deze zal u verwijzen naar de bank van de post om daar een rekening te openen. Hebt u nog meerdere schulden dan mag het saldo op uw rekening niet hoger zijn dan 850,-
Indien alle schulden zijn afgelost kan je bij elke bank een rekening openen mits betaling van een startsom.