Staat iedereen met een eigen bedrijf in de min?

Ik ben nu pas 16 jaar maar mijn ouders hebben een eigen metaalbewerking bedrijf. als ik vraag om te shoppen of iets leuks te gaan doen is het altijd: ja is goed hier heb je een tientje. dan denk ik altijd van tja.. als we er niet goed voorstaan kunnen ze dat ook gewoon zeggen. nu zat ik net langs mijn moeder die haar geldzaken aan het bekijken was en zag ik dat we behoorlijk wat in de min staan. aangezien dit een anonieme vraag site ik zeg ik ook dat het -50.000 is. ik heb zelf geen economie in mijn vakkenpakket op school zitten dus heb totaal geen idee of dit hoort bij zo'n bedrijf en of dit überhaupt veel is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou niet alle eigen bedrijfjes staan in de min maar €50000 is wel veel, maar je moet het afzetten tegen de omzet...
ronron1212
9 jaar geleden
Wat heb je gezien dan dat je zegt we staan in de min?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou een baantje kunnen zoeken en zelf je shop geld betalen..... Tenslotte ben je al 16.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is te direct. Kan ook niet zomaar beantwoord worden.
Ik vraag me af hoe jij kon concluderen dat het er zo slecht voor staat. Dan heb je toch een totale V&W rekening nodig. Ik kan me voorstellen, dat een startend ondernemer in de min staat. De kosten gaan voor de baat immers?? Feit is wel, lijkt mij, dat je als startend ondernemer je zich bewust moet zijn om tegenslagen in de beginfase op te kunnen vangen. Je moet wel over enige solvabiliteit beschikken en kredietwaardigheid

Antwoorden (1)

Nee. Maar het is niet ongewoon om in de min te staan, na een grote investering, of in de opstartfase (veel uitgaven). Als het bedrijf weinig inkomsten heeft en constante uitgaven houdt, gaat het wel hard. Ik weet niet of je ouders mensen in dienst hebben, maar als ze die bijvoorbeeld niet aan het werk kunnen houden moeten ze nog steeds uitbetaald worden. Als na een paar maanden er weer volop orders zijn, kan dat weer weggewerkt worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het hier helemaal mee eens, prima antwoord, helaas kan ik weer eens niet plussen. Ook starters staan vaak in de min, dit door de grote investeringen die moeten worden gedaan.
Ook als kind van ouders met een goed inkomen, is het goed voor je dat je niet zomaar alles krijgt, je moet leren dat geld er niet zomaar is en dat er hard voor gewerkt moet worden. Later zal je het ook zonder je ouders financieel moeten kunnen redden, als verwend kind is dat moeilijker dan voor een kind dat weinig luxe heeft ervaren in zijn/haar jonge leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alsnog de plus :)