Moet een niet-belastingplichtige vereniging die een commerciele dienst levert aan een belastingplichtig bedrijf factureren met btw?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, als je geen btw betaalt over de transactie dan kun je die ook niet in rekening brengen aan de afnemer van je diensten of producten.

Het is overigens niet ondenkbaar dat je als vereniging toch gewoon btw-plichtig wordt beschouwd. Dan moet je de btw dus wél afzonderlijk aangeven richting je afnemers en mag je die ook verrekenen met je inkopen. Dit is aan de orde als je vereniging voldoet aan de "eisen van het ondernemerschap" zoals de belastingdienst die kent.

Check dit even m.b.v. de bron hieronder