ik krijg opeens een rekening (herinnering) van mijn Internetprovider uit 2009 december, mag dit?

ik kan me heugen dit gwn te hebben betaald, aangezien ik automatische afschrijving heb

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, dat mag. Vorderingen uit overeenkomsten mogen tot vijf jaar lang opgeëist worden (tenzij anders afgesproken is in de overeenkomst).

Je hoeft deze natuurlijk niet twee keer te betalen. Dus als je er zeker van bent dat je deze betaald hebt, dan kan je een vriendelijke briefje aan je internetprovider sturen dat ze een vergissing gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat mag.

Je zou voor de zekerheid moeten controleren of het bedrag daadwerkelijk van je bankrekening is afgeschreven. Als je toen een saldotekort gehad zou hebben, slaagt de incassopoging door de provider niet.

Overigens: ze zijn dan wel rijkelijk laat met hun aanmaning, dat verwacht je niet van een provider.
Computoon
11 jaar geleden
Ze zijn wel erg laat. Vreemd aangezien je een emailadres en alles via hun zal hebben. Als je betaald hebt kun je even een briefje sturen waarin je dit aangeeft.

Mochten ze moeilijk doen dan moeten zij bewijzen dat je niet betaald hebt.

In de wet is betreft schadevergoeding de regel altijd: 'Wie eist...bewijst'. (hoe krom het ook soms klinkt).

Succes