Is het waar dat je reparaties aan je fiets terugkrijgt van Postnl?

Door de zware vracht heeft mijn fiets vaak reparaties nodig, spaken vernieuwen en de slag uit mijn wiel halen.
Voor de duidelijkheid: ik ben zo'n pseudopostbode die het voor halfgeld doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Je bent geen pseudopostbode maar een postbezorger en ja als jij met een goede fiets begonnen bent aan je baan mag je je reparaties declareren. Ze worden terugbetaald in je loon en je ziet het dus op je loonstrookje.

Ik ben ook postbezorger en hier is wel een dealtje gemaakt met een fietsenmaker uit de buurt maar in principe zou je je fiets overal kunnen brengen.

Vraag dus even na of er een deal is en je moet het even vooraf melden. Ook het maken van lekke banden wordt vergoed.

Ik zal nog even de CAO erbij zoeken waar het in staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Artikel 40: http://www.bvpp.nl/images/stories/cao/postbezorgers/caopostbezorgers2012.pdf

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, de regeling staat in bijlag 3 (helemaal onderaan de pdf).

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, de regeling staat in bijlage 3 (helemaal onderaan de pdf).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daarvoor heb je start vergoeding en gewicht toeslag is voor je zelf en het start vergoeding is voor eventuele kapotte banden, spaken of andere dingen die aan je fiets kunnen mankeren.