Hoe bouw ik verlofuren op?

Ik ben een student met daarnaast een bijbaan in de elektrotechnische detailhandel. Oftewel verkoopmedewerker.

Ik beschik over een 3-12 contract. Hierin worden verlof uren opgebouwd. Hoe worden deze opgebouwd?

Worden deze verlof uren van je vakantie afgetrokken ( Zover ik weet heeft iedereen recht op 3 weken vakantie ).

En tot slot beschik ik over een aflopende contract. Ik heb bij P&O gevraagd hoeveel uur ik heb: 40 uur. Mijn contract loopt ook af. gaan mijn verlof uren dan verloren als ik deze niet opneem ?

Bij p&o krijg onduidelijk antwoord, dus probeer ik het maar op deze manier. En op de CAO is alles ook zo onduidelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

verlofuren zijn vakantie-uren, dus ja die gaan daar van af.
En wettelijk heb je recht (krijg je dus verlofuren) waarmee je 4 weken vrij kunt nemen. Die bouw je op over de gewerkte uren. Maar hoe dat precies zit bij een variabel contract weet ik niet zeker. Daarvoor zou je bij de bond kunnen informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is nu je antwoord ik begrijp hier niets van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het aantal verlofuren dat je krijgt hangt af van het aantal uren dat je werkt per week. Je hoort wettelijk zoveel uren te krijgen dat je 4 weken vrij kunt hebben. als 40 uur per week werkt, is dat 200 uur, Werk je 20 uur per week, dan heb je 100 uur. Als je een wisselend aantal uren werkt, weet ik het niet precies. iOS7 vraagt "Worden deze verlof uren van je vakantie afgetrokken ( Zover ik weet heeft iedereen recht op 3 weken vakantie )." Wat moet je dan anders antwoorden dan "vakantie is verlof" Of ik snap het gebruik van de termen verlof en vakantie door iOS7 niet.
En wat ik nu zie: "iedereen heeft recht op 3 weken vakantie" ALs iOS7 aaneengesloten bedoeld: dat is maar 2 weken.
Je hebt 40 verlofuren opgebouwd volgens P&O,dit houdt in dat je 40 uur vakantie kunt nemen voordat je contract is afgelopen,maar je kunt ze ook uit laten betalen.

Uitbetalen raad ik je niet aan want daar gaat veel belasting vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
daar gaat helemaal niet meer belasting vanaf. maar de normale inhoudingen die bij het brutosalaris plus vakantiegeld en uitbetaalde dagen hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dat wordt onderhand ons stokpaardje Ron!
Soms is het wat meer maar dan krijg je dat gewoon terug van de belasting als je je aangifte doet en daarbij: als vrije dag opnemen kost je meer geld dan laten uitbetalen.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja pelle het is zo een rare gedachtegang die mensen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen rare gedachtengang,er gaat minimaal 40 % vanaf als je je vakantiedagen uit laat betalen. Heel vreemd dat dit dan bij alle werkgevers die mijn man heeft gehad gebeurd is.
Ja je kunt een groot gedeelte via je aangifte terug krijgen,maar daar ging de vraag niet om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor er gaat misschien eerst zoveel af maar als jouw totaal inkomen niet boven de grens gaat van de 33% belasting dan krijg je dat volgend jaar netjes terug. Als je het niet terug krijgt gaat er over jouw loon sowieso al een deel door die 40% regeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schreef hierboven al dat je het terug krijgt,maar ik denk niet dat dit van toepassing is op de vraag van vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft antwoord op wat er gebeurt als je de verlofuren niet opneemt, dat is prima, het is alleen jammer dat je niet gewoon zegt dat daar belasting af gaat maar zegt dat er 'veel' belasting af gaat. Pas in de reacties heb je het over teruggaaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag jij vinden,ik heb hier een andere mening over.
ronron1212
11 jaar geleden
Pelle je hebt gelijk maar ach laat het maar zitten het is een gedachte die je toch niet weg haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is meer een fabeltje aan het worden geloof ik Ron....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron, Dit zijn toch echter je eigen woorden: daar gaat helemaal niet meer belasting vanaf. maar de normale inhoudingen die bij het brutosalaris plus vakantiegeld en uitbetaalde dagen hoort. Nogmaals er gaat 42 % af over uitbetaalde vakantiedagen,dan gaat er meer loonheffing af dan van gewerkte uren omdat dit onder bijzonder tarief valt. Misschien je er een beetje meer in verdiepen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet jij je loon meer als JAARINKOMEN zien maria inclusief het geld wat je het jaar erop nog terugkrijgt. Dan zie je dat wat je zegt nergens op slaat.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja Pelle dat heb ik ook gezegd maar ze begrijpen dat niet jaarinkomen is belast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat maar,ik heb geen zin om met jullie twee in discussie te gaan over iets waar jullie geen verstand van hebben. En hier laat ik het bij,helaas is Pelle niet zo,die blijft maar doordrammen om haar zin te krijgen want dit heb ik hier al vaker op GV gezien,maar goed,als jouw leven 24 uur per dag uit GV bestaat doe je je best maar.
ronron1212
11 jaar geleden
Maria16 beroeps matig heb ik hiermee te maken dus geen verstand lijkt me overdreven. dat jij het niet snap kan ik niets aandoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima als jij dit vindt,ik zal hier niet verkondigen wat mijn beroep is want ik heb geen zin in een welles nietes spelletje,daar ga ik iets te lang voor mee om aan die onzin mee te doen.
ronron1212
11 jaar geleden
Maria16 als je de opbouw en achtergrond niet kent van de loonbelasting en het tarievenstelsel lees dan even onderstaande link. Inkomstenbelasting 2012 & belastingtarieven en schijven
ronron1212
11 jaar geleden
http://financieel.infonu.nl/belasting/81171-inkomstenbelasting-2012-belastingtarieven-en-schijven.html