Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw ik verlofuren op?

Ik ben een student met daarnaast een bijbaan in de elektrotechnische detailhandel. Oftewel verkoopmedewerker.

Ik beschik over een 3-12 contract. Hierin worden verlof uren opgebouwd. Hoe worden deze opgebouwd?

Worden deze verlof uren van je vakantie afgetrokken ( Zover ik weet heeft iedereen recht op 3 weken vakantie ).

En tot slot beschik ik over een aflopende contract. Ik heb bij P&O gevraagd hoeveel uur ik heb: 40 uur. Mijn contract loopt ook af. gaan mijn verlof uren dan verloren als ik deze niet opneem ?

Bij p&o krijg onduidelijk antwoord, dus probeer ik het maar op deze manier. En op de CAO is alles ook zo onduidelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

verlofuren zijn vakantie-uren, dus ja die gaan daar van af.
En wettelijk heb je recht (krijg je dus verlofuren) waarmee je 4 weken vrij kunt nemen. Die bouw je op over de gewerkte uren. Maar hoe dat precies zit bij een variabel contract weet ik niet zeker. Daarvoor zou je bij de bond kunnen informeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is nu je antwoord ik begrijp hier niets van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het aantal verlofuren dat je krijgt hangt af van het aantal uren dat je werkt per week. Je hoort wettelijk zoveel uren te krijgen dat je 4 weken vrij kunt hebben. als 40 uur per week werkt, is dat 200 uur, Werk je 20 uur per week, dan heb je 100 uur. Als je een wisselend aantal uren werkt, weet ik het niet precies. iOS7 vraagt "Worden deze verlof uren van je vakantie afgetrokken ( Zover ik weet heeft iedereen recht op 3 weken vakantie )." Wat moet je dan anders antwoorden dan "vakantie is verlof" Of ik snap het gebruik van de termen verlof en vakantie door iOS7 niet.